Ekonomiassistent till Sweco

Ekonomiassistent till Sweco

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ekonomiassistent till vår kund Sweco och söker dig som studerar ekonomi och vill arbeta hos ett bolag som planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. Sweco Ekonomiservice, Accounts Receivable söker nu en serviceinriktad och kommunikativ ekonomiassistent till deras team. Sök tjänsten idag!

OM TJÄNSTEN
I rollen som ekonomiassistent kommer du arbeta tillsammans med 11 kompetenta ekonomer - specialiserade inom området fakturering, kundreskontra och hantering av uppdragstransaktioner. Teamet stöttar verksamheten i det mesta kring fakturering och har daglig kontakt med interna kunder, som till största del består av uppdragsledare för Sweco’s kunduppdrag. Ständiga förbättringar av rutiner och verktyg är en viktig del i arbete och teamet samarbetar ofta med andra grupper/funktioner inom finansorganisationen för att hitta lösningar i utmanande frågeställningar. Teamet värdesätter att dela kunskap vilket ger ständigt lärande och utveckling.

Hos Sweco blir du en del av en gemenskap. I relationer mellan anställda och kunder hittar dom styrkan, nyfikenheten och lösningarna att komma framåt – både i jobbet och i livet. Tjänsten erbjuder en flexibel arbetsplats genom ansvar, frihet och stöttande kollegor. Hos Sweco är det viktigt att ha kul på jobbet! Du kommer att få en gedigen introduktion och stöttning längst vägen av din närmsta chef och kollegorna i teamet. Du kommer rapportera till Gruppchef Accounts Receivable.



Du erbjuds


* Ett spännande deltidsjobb hos en internationellt bolag
* Utvecklingsmöjligheter


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer vara ett stöd till Swecos uppdragsledare i fakturering och uppdrag och sträva efter att hitta best practice och komma med förslag på̊ förbättringar. Arbetet är uppdelat i två olika områden varpå 20h/månad kommer du att jobba med kundreskontra. Resterande, ca. 60h/månad, kommer du att arbeta med att vägleda och hjälpa Swecos interna kunder med hantering av transaktioner i uppdrag. Exempel på arbetsuppgifter:


* Göra justeringar i samband med fakturering
* Utreda och korrigera felaktigheter som uppkommit i uppdragstransaktioner eller fakturering
* Skapa fakturor och kreditfakturor


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi på universitet, högskolan eller YH.
- Har en grundläggande förståelse för ekonomiflödet och fakturering
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska
- Har grundläggande systemvana

Meriterande


* Tidigare arbetslivserfarenhet från liknande roller
* Tidigare arbetat i Maconomy - Projects


Beteenden

Sweco värdesätter hållbarhet, öppenhet och utveckling. Vi tror att du, precis som dina framtida kollegor, är nyfiken, engagerad och ansvarstagande. För att passa för rollen är det viktigt att du som person är strukturerad, noggrann och social. Utöver detta kommer vi att fokusera på följande kompetenser:


* Serviceinriktad
* Kvalitetsmedveten
* Problemlösande


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid ca 80h/månaden
* Placering: Stockholm


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Hos Sweco får du möjlighet att forma ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar och skapar verklighet av visioner. Du får jobba med kompetenta kollegor som brinner för att skapa smarta lösningar. Deras målsättning är att vara den ledande rådgivaren inom energimarknadsfrågor i Norden. Deras starka varumärke, starks organisation och mycket strukturkapital hjälper dem att nå detta mål, men i slutändan är det för Sweco av största att ha det bästa medarbetarna och det bästa teamet inom området.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2022
  • Ansök senast: 14 januari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


30 september 2024

30 september 2024