OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se
Om företaget
Att arbeta på Swedavia
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.
Dina arbetsuppgifter
Vi på Clockwork söker nu en Ekonomiassistent till projekt Porten hos vår kund Swedavia på Arlanda. Tjänsten startar i början av maj och beräknas pågå till mars 2025.
Swedavia AB äger, driver och utvecklar ett nätverk av tio svenska flygplatser. Swedavia genomför just nu en utbyggnad av Arlanda och är byggherre för de stora byggnads- och anläggningsprojekten.
I Terminal 5 på Arlanda pågår byggproduktion av projekt Porten som utför till- och utbyggnad av terminalen med en ny central säkerhetskontroll och en utökad handelsplats.
Projekt Porten är Swedavias största pågående investeringsprojekt, ett miljardprojekt med en huvudentreprenad och flertalet sidoentreprenader. Investeringsbudget är ca 3 mdkr.
Planerad idrifttagande av första etappen är under 2023 och färdigställande i slutet av 2024.
Vi söker nu en ekonomiassistent med ansvar för projektets ekonomiska administration och löpande ekonomihantering.
Som ekonomiassistent utgör du ett stöd till projektledning och säkerställer den röda tråden från ny inköpsanmodan och inköpsorder till konterad faktura och uppdatering av projektet kostnadsuppföljning.
Projekt Porten är ett komplext projekt, som kräver engagemang, projekterfarenhet samt ett strukturerat arbetssätt.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
- projektets kontering av fakturor och inleveranser enligt inköpsanmodan
- följer upp godkännande av dagböcker och ekonomimötesprotokoll ifrån avstämningar med entreprenörer
- säkerställer att projektet har en korrekt bokföring och ekonomiuppföljning
- utgör stöd åt projektledning genom att kvalitetssäkra fakturering och upparbetade kostnader mot projektets prognos och beställning
- identifiera avvikelser och behov av åtgärd
- löpande administration och återkommande arbetsuppgifter i anslutning till månatlig periodstängning, så som sammanställning av interimsbokningar och uppdatering av månadens utfall i projektets uppföljningssystem
- tät dialog med projektledning och arbetar nära såväl projektets controller som ekonomiassistenter i andra projekt
Din profil
Vi söker dig som har arbetat minst 5år som ekonomiassistent och är senior i rollen. Meriterande om du har en ekonomiutbildning.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Swedavia arbetar i projektverktyget Antura och affärssystem IFS, och vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet från arbete i dessa system.
Vi ser även att du har god kunskap av att arbeta i Excel.
För att passa i denna roll tror vi att du tycker om att arbeta i projekt och har en förmåga att röra dig mellan olika frågeställningar, är lösningsorienterad och vet värdet av god service. Du är självgående, initiativtagande och kan planera och prioritera ditt arbete. Du trivs med återkommande administrativa arbetsuppgifter och manuellt arbete inom ekonomi, har ett administrativt ordningssinne samt god samarbetsförmåga.
Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan.
Ansökan
I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.
Hur går ansökningsprocessen till?
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Bita Kaplan via mejl: bita.kaplan@clwork.se eller telefon 0708 – 21 53 13. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.