OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en självständig och analytisk person som trivs att ha helhetsansvaret för ditt område? Har du några års erfarenhet av hela flödet på leverantörsreskontra? Ta chansen och starta året med en ny utmaning hos Swedish Lorry Parts!
Om företaget
Swedish Lorry Parts är ett svenskt företag specialiserat på reservdelar som passar till Volvos entreprenadmaskiner, Volvo/Scanias lastbilar & bussar och Volvo Penta/Scanias marine & industri. De har kontor i Stockholm och Göteborg och dessutom ett kontor och lager i Kumla och är totalt ca 50 anställda. Omsättningen för 2022 är ca 280 miljoner SEK.
90 % av omsättningen går på export till drygt 90 länder och inköp görs i olika valutor från hela världen. All ekonomi hanteras på Stockholmskontoret, beläget i Norsborg.
Dina arbetsuppgifter
Swedish Lorry Parts söker en ekonomiassistent som kommer ingå i teamet om tre personer. Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara leverantörsreskontra samt löner för hela bolaget. Arbetsuppgifterna omfattar både dagliga och månatliga rutiner. Exempel på uppgifter som ingår i denna tjänst är:
- Hantera leverantörsfakturor; skanna & ankomstregistrera
- Hantering av utbetalning till leverantörer
- Betalningspåminnelser
- Underhåll av leverantörsregister
- Avskrivningar
- Periodiseringar
- Momsdeklaration
- Hantera anläggningsregister
- Löner för ca 50 medarbetare
- Redovisning av skatt och sociala avgifter
- Ansvara för trivsel på arbetsplatsen, ex beställningar till kontoret
Din profil
För att vara rätt person för denna roll ser vi gärna att du tidigare arbetat som ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra, där du ansvarat för alla delar i flödet. Har du även tidigare arbetat med löner är det högt meriterande. De personliga egenskaperna är viktiga i denna roll. I ditt arbetssätt är du noggrann, flexibel och van att arbeta självgående. Vi söker dig som är nyfiken, gillar att arbeta med mycket eget ansvar och som vågar ta egna initiativ. Att bli en del av teamet är en självklarhet för dig och du tycker om att ha många kontaktytor och har lätt för att ta kontakt med dina kollegor i organisationen såväl som externa personer.
Framgångsfaktorer
- Erfarenhet av hela flödet på leverantörsreskontra
- Meriterande med erfarenhet av lönearbete
- God datavana, framför allt Excel
- Vana att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift är ett krav
Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!
Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).
Ansökan
START: Omgående, enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Norsborg, Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2023-01-15
Detta är en hyrrekrytering där du under de första 6 månaderna kommer att vara anställd och uthyrd som konsult via Resultat AB, för att sedan anställas hos Swedish Lorry Parts. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073 – 311 68 62.