OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på SYSTRA vår nästa ekonomiassistent. Vi är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultbolag inom infrastrukturs området med 9000 anställda runt om i världen. Vi har de senaste åren haft en en fantastisk organisk tillväxt, en trend som vi ser kommer hålla i sig. Vill du vara med på vår resa? Varmt välkommen med din ansökan!
Om jobbet
Ekonomiavdelningen på SYSTRA driver flera projekt där du kommer få chansen att driva såväl små som stora projekt på nordisk nivå, främst på kundsidan. Du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor på leverantörsreskontra, redovisningsspecialist och businesscontroller samt arbeta mot dina kollegor på internationell nivå. Du rapporterar till vår redovisningschef.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvar för kundreskontran
Daglig kontakt med kunder och projektledare
Registrering av inbetalningar
Internfakturering
Påminnelsehantering
Hantering av tidrapporter
Betalningar
Bankavstämning
Stöd för leverantörsreskontra
Support till interna avdelningar vid frågor
Förbättringsinitiativ
Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom området samt något års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent. Du har arbetat med kund- och/eller leverantörsreskontra sedan tidigare, är duktig på Excel samt har ett stort systemintresse. Har du arbetat i IFS är det starkt meriterande. Eftersom vi är en internationell koncern så söker vi dig som har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du noggrann, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan och intresset att leda och driva igenom projekt från kravställning till implementation. Du är självgående, har ett lösningsfokuserat synsätt och utmanar de lösningarna som finns idag när du ser att något kan göras bättre. Eftersom du kommer ha många kontaktytor inom organisationen och till viss del även externt så söker vi dig som har god samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs i samarbete med andra.
Vårt erbjudande
I denna roll som ekonomiassistent hos SYSTRA kommer du arbeta tillsammans med 6 kompetenta ekonomer. Vårt arbetsklimat präglas av teamwork, utveckling och kommunikation.
Vi sitter i moderna lokaler i Kista Science Tower i Kista med möjlighet till distansarbete.
Tjänsten är på heltid och med omgående start eller enligt överenskommelse. Rätt person kommer få stor chans att utvecklas inom sitt område.
Om SYSTRA
Vi är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultbolag inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro.
SYSTRA Nordic har 300 medarbetare och erbjuder ett brett spektrum av tjänster inom infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.systra.se.
SYSTRA- confidence moves the world
Intresserad och vill veta mer? Välkommen att kontakta oss.
Accounting Manager Nordic, Madelene Borelid
www.linkedin.com/in/madelene-borelid-33495376/
mborelid@systra.com
Rekryteringspartner SYSTRA, Johanna Ekman
www.linkedin.com/in/johanna-ekman-
jekman@systra.com
Ansökan
Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.