OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tage Söner är en familjeägd företagsgrupp med verksamhet inom byggentreprenad, byggservice och fastighetsförvaltning. De har en stark och lokal förankring i västra Sverige och har för närvarande omkring 200 medarbetare i koncernen, med kontor i Smålandsstenar, Halmstad och Varberg. Bolagets framgång bygger såväl på ett starkt engagemang som på sina yrkesskickliga medarbetare. Med samlad kompetens, resurser och erfarenhet har de vad som krävs för att bygga handfast verklighet utifrån behov, idéer och drömmar, med ett personligt och nära ansvar för sina uppdrag.
Tage Söner är ett väl etablerat byggföretag med ett starkt varumärke. Arbetsformerna är enkla och beslutsvägarna korta. De har det mindre företagets fördelar, men kraftfulla resurser och stor erfarenhet när det gäller att genomföra omfattande och komplexa projekt, med höga krav på kvalitet, ekonomi och effektivitet.
Kunderna utgörs huvudsakligen av stat, landsting, kommuner, företag och industri. Ambitionen och den bästa reklamen är nöjda kunder, vilket uppnås genom kunnig, engagerad och delaktig personal.
Visionen på Tage Söner är att de ska vara den lokala marknadens självklara val, sett till kundtillfredsställelse, kvalitet-, trygghet och miljömedvetenhet. Vi på OnePartnerGroup Halland, som Halmstads lokalaste rekryterings- och bemanningsföretag, är därför väldigt stolta för förtroendet vi fått att hjälpa Tage Söner att rekrytera en ny medarbetare när vi nu söker en duktig ekonomiassistent. Tjänsten är en rekrytering och slutgiltig kandidat kommer att erbjudas anställning på heltid hos Tage Söner i Halmstad.
Rollen
Som ekonomiassistent på Tage och Söner ingår du i ett team bestående av en handfull kollegor i olika ekonomifunktioner. Ditt huvudansvar och roll blir primärt att jobba med leverantörsreskontra och allt vad detta innefattar, såsom fakturahantering, uppläggning av nya leverantörer, kontering och kontoavstämningar. Som superuser i Workflowsystemet Palette ser du till att alla fakturor distribueras rätt, lotsar fakturor till kontering, godkännande och betalning, samt är ett stöd till organisationen inom koncernen. Vidare arbetar du fram betalningsförslag, gör utbetalningar och är beredd på att kunna assistera vid bokslut där du tar fram underlag och utför delar av bokslutsarbetet. Administrativa uppgifter kan förekomma och handlar då om allmänna kontorsgöromål, mindre inköp, posthantering och du ser till att hjälpa och stötta dina kollegor i olika frågor rörande workflowsystemet Palette. Tjänsten är i huvudsak stationerad i Halmstad, men det förekommer ibland att arbetet kräver resor med arbetsdagar på grannkontoren.
Profil
Vi ser gärna att du har en högskoleexamen med ekonomisk inriktning samt tidigare erfarenhet av redovisningsarbete. Du arbetar med fördel som redovisningsassistent, eller redovisningsekonom idag och det är viktigt är att du har ett intresse och en stark vilja att lära dig. Är du en duktig användare av Excel och har vana att arbeta i olika system har du ett bra försprång.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. För att du ska trivas i såväl roll som bolagskulturkultur är det viktigt att du är en öppen, intresserad och initiativtagande person. För att vara framgångsrik krävs att du är ansvarsfull, kvalitetsmedveten och noggrann, med ett sinne för detaljer och struktur. Du trivs med eget ansvar och vågar be om hjälp när det behövs. Vi ser positivt på att du aktivt bidrar med din kunskap, din kompetens och dina idéer.
Krav:
Körkort (B)
Svenska obehindrat (tal och skrift)
Grundläggande förståelse för redovisning och löpande bokföring
Meriterande:
Tidigare erfarenhet från byggbranschen
Systemvana med intresse och vilja att effektivisera
Arbetat i ”Palette” (mycket meriterande)
Erfarenhet av ”Next”
Ansökan
Skicka din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tillsättningen är en rekrytering vilket innebär att slutgiltig kandidat kommer erbjudas anställning hos Tage Söner. Har du frågor eller behöver komma i kontakt med rekryteringsansvarig görs detta enklast på mail: Niclas.arheden@onepartnergroup.se alternativt på tel. 0734255237.