Ekonomiassistent till Team Olivia

Arbetsbeskrivning

Newr har fått förtroendet att rekrytera en ekonomiassistent till Team Olivias leverantörsreskontra-team!

Team Olivia är ett personligt och värderingsstyrt omsorgsföretag med tjänster inom bland annat personlig assistans, individ- och familjeomsorg och hemomsorg. De har verksamhet på över 200 platser i Sverige, Norge och Danmark och är cirka 12 000 medarbetare i koncernen.

I rollen som ekonomiassistent kommer du tillhöra Team Ekonomi som är Team Olivias Shared Service Center och hanterar flertalet av koncernens bolag avseende redovisning och reskontra. I Team Ekonomi arbetar totalt 18 sammansvetsade medarbetare och du kommer tillhöra gruppen som arbetar med leverantörsreskontra, som består av sex personer.

I din roll kommer du att arbeta med leverantörsreskontran i sin helhet och även få möjlighet att delta i olika förbättringsprojekt kopplat till system och processer. Du kommer framförallt arbeta i systemen Microsoft Dynamics365, Medius och Google G Suite. För rätt person finns det möjlighet att ta mer ansvar inom Team Ekonomi och även arbeta med andra delar av teamets områden.

Du rapporterar till en av gruppcheferna på Team Ekonomi och sitter i trevliga lokaler på huvudkontoret i Danderyd. Newr ansvarar för rekryteringen och du kommer bli anställd direkt hos Team Olivia.

Arbetsuppgifter:

- Leverantörsreskontra

- Kontering

- Slutgranskningar

- Kontoavstämningar av leverantörsreskontran vid bokslut

- Enklare löpande bokföring

- Betalningar

- Registerhantering

- Delta i olika förbättringsprojekt



Rätt kandidat för rollen:

Vi söker dig som har grundläggande kunskaper i bokföring och minst ett års erfarenhet av en liknande roll inom leverantörsreskontra. Vi tror att du är gymnasieekonom eller har en YH-utbildning inom ekonomi. Du har ett tekniskt intresse och lockas av möjligheten att arbeta med automatisering av processer och andra förbättringsprojekt. Tidigare erfarenhet av att arbeta i ett workflowsystem och attestbehörigheter är ett krav för rollen och har du arbetat i Microsoft Dynamics365, Medius och Google G Suite anses det meriterande. Du har grundläggande kunskaper i Excel.

Vi söker dig som är proaktiv, initiativtagande och noggrann. Vidare är du hjälpsam och stöttande och trivs med att arbeta i ett team samtidigt som du tar ansvar för dina uppgifter.





Övrigt:

Tjänsten är på 100 % och din huvudsakliga arbetsplats är på kontoret i Danderyd, även om distansarbete är möjligt ett par dagar i veckan.

Läs gärna mer om Team Olivia på https://www.teamolivia.se/sv

Låter det som en spännande roll för dig? Skicka gärna in din ansökan redan idag då vi presenterar kandidater löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdagen som är 27 maj 2022. Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid.

Har du frågor om tjänsten? Kontakta Anna de Verdier, 070-33 66 456 anna.deverdier@newr.se eller Douglas Carbell, Douglas.carbell@newr.se, 072-980 99 52. ansvariga rekryterare på Newr.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om Newr

Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Newr
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2022
  • Ansök senast: 7 juni 2022

Liknande jobb


21 november 2024