OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund i Stockholm söker vi en ekonomiassistent med minst 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter för fast anställning hos kund.
Administration:
I den administrativa delan av jobbet kommer du bland annat att arbeta med:
- Dokumentkontroll vilket innebär att administrera ett arkiveringssystem för bolagets dokumentation, kontroll av inkommande och utgående information (fakturor, brev, skattedeklarationer, lönebesked etc) och säkerställa att alla nödvändiga dokument och projektrapporter är korrekta och arkiverade.
- Du kommer att vara kontorets första kontakt vilket innebär att ta hand om email, telefonsamtal, vanlig post, utgående frakter och bolagets mötesrum.
- Du kommer att ansvara för att ladda upp bolagets betalningar till respektive bank.
Övriga arbetsuppgifter:
- Kontrollera inköpsprocessen från beställning till betalning samt kontrollera bolagets kundreskontra.
- Samarbeta med kollegorna på huvudkontoret.
- Samarbeta med kunder och leverantörer.
- Samarbeta med myndigheter och övriga intressenter (Skatteverket, Föra, Collectum etc).
- Ringa telefonsamtal och ta emot besökare.
- Säkra upp att dokumentationen kring alla anställda (semestrar, sjukfrånvaro etc) är korrekt innan det skickas till bolagets löneavdelning.
- Normal kontorssupport typ bokning av resor, översättning av dokument från engelska till svenska eller vice versa samt liknande uppgifter.
Bokföring och liknande:
Rollen innebär också att sköta kontorets bokföring i Fortnox inklusive att hantera kund- och leverantörsreskontra samt att rapportera till bolagets Financial Manager.
Krav på sökanden:
- Svenska som modersmål
- Engelska, mycket goda kunskaper
- MS Office (fokus på Excel)
- Minst en 1-årig utbildning inom ekonomi
- Minst 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med fokus på ekonomiarbete