Ekonomiassistent till Tecomatic AB

Ekonomiassistent till Tecomatic AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Med miljön och klimatet i fokus arbetar vi på Tecomatic med våra kunder för att säkra renare vatten, en starkare infrastruktur och en bättre miljö. Vi projekterar och färdigställer erosionsskydd och anläggningar för rening av dagvatten samt sedimenttömning av dammar.

Genom vår unika kompetens och mångåriga praktiska erfarenhet är vi en värdefull aktör i allt från rådgivning till hela entreprenader. Tecomatic har hela Sverige som verksamhetsområde med kontor i Stockholm, Kalmar och Örnsköldsvik.

Läs gärna mer på vår hemsida www.tecomatic.com

Tjänstebeskrivning
Är du en erfaren ekonomiassistent som letar efter en ny utmaning? Önskar du att vidareutveckla dina kunskaper eller kanske utforska möjligheten att applicera dem inom en helt ny bransch? Oavsett vilken typ av utveckling du söker så kan denna tjänst möjliggöra detta – välkommen med din ansökan!

Vi söker dig som vill vara med på vår spännande tillväxtresa och bli en viktig del i den fortsatta utvecklingen av vårt företag där vi kontinuerligt jobbar med utveckling och kvalitetssäkring av rutiner och processer.

I rollen som ekonomiassistent blir dina huvudsakliga uppgifter att ansvara för kund- och leverantörsreskontra med fakturaflödeshantering och löpande avstämningar. Utöver det tillkommer arbetsuppgifter som utläggshantering, hantera in- och utbetalningar, avstämning av balanskonton, momsavstämning, månadsbokslut och vara behjälplig vid årsbokslut.

Du kommer också att ansvara för företagets löner vilket till antalet är ett 30-tal (blue/white) och i övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter kopplat till ekonomiområdet såsom:

• Koordinering av möten och andra företagsevent
• Bokning av tjänsteresor
• Assistera vid upphandlingar och inköp av material
• Framtagande av interna instruktioner / dokumenthantering
• Uppdatering / administration kring företagets fordonspark

Tjänsten är ny så du kommer få ett stort mandat i utformningen av rollen och utveckling av rutiner och processer kopplat till området. Du kommer att ha ett nära samarbete med och vara ett viktigt administrativt stöd till olika avdelningar inom företaget. Du uppskattar flexibilitet, trivs med att arbeta med olika projekt och har en positiv inställning till förändring. Som ekonomiassistent hos oss ingår du i ett engagerat team och du rapporterar direkt till Ekonomichef.

Tjänsten är heltid, tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Placeringsort är Kalmar.

Kvalifikationer
Vi söker dig med erfarenhet av löpande redovisning och löneadministration. För att lyckas i rollen tror vi att du har några års arbetslivserfarenhet och god vana från ovan beskrivna arbetsuppgifter. Självklart har du goda kunskaper i Officepaketet med tyngdpunkt i Excel. Du kan uttrycka dig väl på svenska, i såväl tal som skrift.

Du har sinne för siffror och är noggrann, strukturerad och analytisk. Vi förutsätter att du tycker om att ge god service och att du värdesätter goda relationer, både internt och externt. Du har ett självständigt och drivande arbetssätt samtidigt som du fungerar bra i team och trivs med att ha mycket kontakter i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



Vad erbjuder vi dig?
Vi ger dig en spännande resa i en organisation som växer, där det ständigt är något på gång och där din röst räknas. Vi på Tecomatic är en familjär arbetsplats med många skratt och gemensam kafferast varje dag. Vi ställer höga krav på oss själva, men prestige tror vi inte alls på. Snabba beslutsvägar och nya förslag välkomnas och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina erfarenheter och idéer!



Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt på telefon 0734-666 884 eller e-post terese.carlstedt@nearyou.se

Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se, senast söndagen den den 7 april 2024. I den här rekryteringen kommer vi att arbeta med ett löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledningen av den nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Funderar du på att flytta till Kalmar län?
Då kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På www.flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.

Välkommen med din ansökan!



Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NearYou Service AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2024
  • Ansök senast: 7 april 2024

Liknande jobb


21 november 2024