Ekonomiassistent till Tecomatic AB

Ekonomiassistent till Tecomatic AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Med miljön och klimatet i fokus arbetar vi på Tecomatic med våra kunder för att säkra renare vatten, en starkare infrastruktur och en bättre miljö. Vi projekterar och färdigställer erosionsskydd och anläggningar för rening av dagvatten samt sedimenttömning av dammar.

Genom vår unika kompetens och mångåriga praktiska erfarenhet är vi en värdefull aktör i allt från rådgivning till hela entreprenader. Tecomatic har hela Sverige som verksamhetsområde med kontor i Stockholm, Kalmar och Örnsköldsvik.

Läs gärna mer på vår hemsida www.tecomatic.com

Tjänstebeskrivning
Är du en stjärna på löpande redovisning? Önskar du att vidareutveckla dina ekonomiska kunskaper? Då kan det vara dig vi söker. Vår organisation växer och vi förstärker med ytterligare en kollega. Välkommen med din ansökan!

En stor del av arbetet kommer att handla om löpande bokföring, fakturering, hantering av in- och utbetalningar samt diverse avstämningar. Du kommer att stämma av balanskonton och göra månadsbokslut samt vara behjälplig vid årsbokslut. Utöver detta tillkommer arbetsuppgifter så som reskontraadministration och hantering av tidrapporter och utlägg.

Du fungerar som en servicefunktion gentemot organisationen, kunder och leverantörer när det gäller andra vanligt förekommande administrativa uppgifter. Då du har många både interna och externa kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad, social och positiv.

Vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter:

• Koordinering av möten och andra företagsevent
• Bistå projektledarna med administrativa uppgifter
• Assistera vid upphandlingar och inköp av material
• Framtagande av interna instruktioner / dokumenthantering
• Uppdatering / administration kring företagets fordonspark

I denna roll erbjuds du möjligheten att utvecklas inom området lön. Företagets löneadministration är idag utlagd på extern part och vår plan är att ta hem denna. Det här gör att du får chansen att på sikt administrera våra anställdas löner som till antalet är ett 30-tal.

Tjänsten är ny så du kommer få ett stort mandat i utformningen av rollen och utveckling av rutiner och processer kopplat till området. Du kommer att ha ett nära samarbete med och vara ett viktigt administrativt stöd till olika avdelningar inom företaget. Du uppskattar flexibilitet, trivs med att arbeta med olika projekt och har en positiv inställning till förändring.

Som ekonomiassistent hos oss ingår du i ett engagerat team och du rapporterar direkt till Ekonomichef. Tjänsten är heltid och placeringsorten är Kalmar.

Kvalifikationer
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi / redovisning och som har jobbat några år med ovan beskrivna ekonomiuppgifter. Självklart har du goda kunskaper i Officepaketet med tyngdpunkt i Excel. Du kan uttrycka dig väl på svenska, i såväl tal som skrift.

Tjänsten som ekonomiassistent förutsätter insikt i och förmåga att tillämpa gällande regelverk inom ekonomiområdet. Eftersom arbetet innebär daglig kontakt och interaktion med andra människor behövs kommunikativ skicklighet och stor samarbetsförmåga. Vi söker dig som har en förmåga att självständigt planera och driva ditt arbete och kan prioritera när det behövs. Vidare är du en person som har sinne för siffror och är noggrann, strukturerad och analytisk. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad erbjuder vi dig?
Vi ger dig en spännande resa i en organisation som växer, där det ständigt är något på gång och där din röst räknas. Vi på Tecomatic är en familjär arbetsplats med många skratt och gemensam kafferast varje dag. Vi ställer höga krav på oss själva, men prestige tror vi inte alls på. Snabba beslutsvägar och nya förslag välkomnas och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina erfarenheter och idéer!

Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt på telefon 0734-666 884 eller e-post terese.carlstedt@nearyou.se

Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se, senast XX 2024. I den här rekryteringen kommer vi att arbeta med ett löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledningen av den nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Funderar du på att flytta till Kalmar län?
Då kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På www.flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.

Välkommen med din ansökan!

Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NearYou Service AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 maj 2024
  • Ansök senast: 7 juni 2024

Liknande jobb


21 november 2024