OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ten Points designar och tillverkar skor. Huvudkontoret ligger i Ängelholm och vi har ett dotterbolag i Portugal där all produktion sker. Ten Points skapar bekväma, hållbara och snygga skor i läder. 90% av vår försäljning är till butiker i bl a Sverige, Finland, Tyskland, Tjeckien och Korea. 10% av försäljningen går till privatpersoner via vår webshop.
Nu söker Ten Points en självgående, engagerad ekonomiassistent. Du kommer att ansvara för vår kundreskontra vilket bl a innebär fakturering, inbetalningar, påminnelser och inkassohantering. Du kommer att ha kontakt med bank, försäkringsbolag, våra kunder och våra agenter. Vårt koncernspråk är engelska.
Ten Points är ett familjeföretag. Vi är en liten tight organisation och det kräver att du kan arbeta självständigt samtidigt behöver du vara engagerad, flexibel och noggrann. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper!
Kvalifikationer/egenskaper vi ser att du har;
Organiserad och strukturerad
God kommunikativ förmåga då du kommer ha kontakt med våra kunder, agenter, banker och försäkringsbolag
Goda IT-kunskaper. Du behöver ha erfarenhet av Excel och av att arbeta i affärssystem. Vi arbetar i affärssystemet Garp.
Du trivs med att effektivt hantera dagligt rutinarbete. Vi har två säsonger per år och periodvis är tempot högre.
Vi kommer att gå igenom ansökningar löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.