Ekonomiassistent till Thai Airways!

Ekonomiassistent till Thai Airways!

Arbetsbeskrivning

Letar du efter en spännande roll inom ekonomi? Vi söker nu en engagerad Ekonomiassistent till Thai Airways på deras kontor i Stockholm. Som en del av deras team kommer du att hantera en mängd olika uppgifter, inklusive BSP-hantering, kund- och leverantörsbetalningar samt bokföring. Om du är noggrann, strukturerad och har erfarenhet inom ekonomi, är detta en fantastisk möjlighet för dig. Sök idag och bli en del av Thai Airways dedikerade team!

Om Rollen:

Som Ekonomiassistent kommer du att vara en av två i teamet på kontoret i Stockholm. I denna roll kommer du att ha en mängd olika ansvarsområden och det är viktigt att du är bekväm med att hantera många olika arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara att:

• Hantera BSP (resebyråförsäljning) för Sverige, Finland och Estland
- Lokal kontakt och hantering av IATA/BSP-ärenden
• Hantera försäljning av egna biljetter i Sverige
• Hantera Accounts Receivable
- Bearbeta insättning för kreditkortsförsäljning
• Hantera Accounts Payable
- Utbetalning – leverantörsfakturor, reglering av krav
- Ersättning – reseorder, personalutgifter
• Bokföring och kontroll av budgetanvändning
- Kontor, Arlanda Flygplats, Frakt
• Hantera statusuppdateringar i Qbis
• Hantera månatliga avstämningar
- General Ledger-konton för Sverige, Finland, kundkonton, leverantörskonton, bankavstämningar
• Hantera administrativa uppgifter

Din Profil:

Som person ser vi att du är en noggrann och självklart gillar siffror. Du uppskattar även variation i arbetet och har lätt för att hitta lösningar på problem som uppstår. Vi ser också att du är strukturerad, flexibel och prestigelös. Utöver detta har du även dessa kvalifikationer:

• Tidigare erfarenhet från branschen (resebyrå eller flygbolag) 
• Flytande engelska i både tal och skrift
• Förståelse för svenska språket, t.ex. förmåga att läsa och förstå svenska myndighetsdokument.
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Tidigare erfarenhet av SAP är ett plus
• Utbildning är inte avgörande; din personlighet och inställning är det viktigaste

Låter det intressant?

Om du tycker att detta låter intressant vill vi gärna att du söker! Vi kommer att hantera alla ansökningar löpande, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MultiMind Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 april 2024
  • Ansök senast: 17 juni 2024

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024