OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du få chansen att arbeta på ett dynamiskt konsultbolag som befinner sig på en spännande utvecklingsresa? RTS söker nu en driven och framåt ekonomiassistent till ett vikariat om sex månader som vill arbeta brett i en varierad och utvecklande roll medan en utav våra kollegor är på föräldraledighet.
Arbetsuppgifter:
Hos RTS kommer du att bli en viktig del av ett trevligt och engagerat ekonomiteam på fyra personer där du rapporterar till redovisningschefen. Tjänsten är ett föräldravikariat på 6 månader där du blir anställd av RTS.
Rollen som ekonomiassistent omfattar uppgifter med fokus på att hantera bolagets leverantörsinbetalningar, inköpsfakturamatchning, bokföra kundinbetalningar där dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
• Leverantörsreskontra, matchning av inköpsfakturor och scanning av leverantörsfakturor.
• Kundreskontra, påminnelsehantering och räntefakturering
• Utskick av kundfakturor och påminnelser
• Ta hand om inkommande och utgående post
• Besvara/följa upp infomail och finance mailbox
• Stötta ekonomiavdelningen med diverse uppgifter
Vem är du?
Vi söker dig som har minst 3-4 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och vill fortsätta att utvecklas i rollen som ekonomiassistent. Eftersom ditt fokus kommer att ligga på leverantöreskontra har du tidigare arbetat med detta och kan självständigt ta dig an uppgiften. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i den här rekryteringen och söker därför dig som trivs i en självständig och bred roll på ett socialt företag med många kontaktytor. För att lyckas i rollen är det av yttersta vikt att du är noggrann och har ett ordningssinne samtidigt som du har förmågan att hantera olika arbetsuppgifter parallellt. Fortsatt är du en person som tycker om kundkontakt och tycker om att driva jobbet framåt. I övrigt ser vi gärna att du har en förståelse för stora flöden och att du är en van användare av Excel. Mot bakgrund av den bransch vi arbetar i bör du ha vana av att arbeta i flera olika system och vi ser gärna att du har ett systemintresse. Erfarenhet från Palette är meriterande men inget krav.
Vi erbjuder
Du kommer vara placerad på vårt kontor i Hammarby Sjöstad med möjlighet att arbeta hemifrån några dagar i veckan. Du erbjuds en bred och självständig roll i en inkluderande och vänlig företagskultur där det är lätt att trivas och där man gärna umgås och hittar på saker tillsammans. Du kommer att bli anställd hos RTS i en visstidsanställning med start i början av augusti som fortlöper till slutet av januari 2023. I den här rekryteringen samarbetar RTS med Jurek Rekrytering och Bemanning och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Manda Kristensson på manda.kristensson@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om verksamheten
RTS är en märkesoberoende och rådgivande partner inom IT-infrastruktur som med spetskompetens inom IT och digitalisering möjliggör för företag och organisationer att skapa en hållbar och framgångsrik verksamhet. Med stor passion för IT och för att sätta kunden i fokus motiverar RTS varandra till att hela tiden ligga i framkant och vara ledande i branschen. Idag består RTS av tre affärsområden: Professional Services som innefattar konsultverksamhet, Solutions, där vi erbjuder produkter och mjukvaror samt RTS Cloud som erbjuder managerade tjänster.
RTS erbjuder spännande kunder, uppdrag och en miljö som genomsyras av hög kompetens, starkt engagemang och korta beslutsvägar. RTS kultur baseras på omtanke, glädje, passion och personlig utveckling.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52