OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Toplux grundades 1995 och har genom åren utvecklats till en heltäckande leverantör av industri- och skyddsprodukter. Sortimentet är framtaget i nära samarbete med våra kunder med målsättning att kunna erbjuda allt för arbetsplatsen på ett och samma ställe. Vår ambition är att skapa en bättre arbetsdag för arbetare där ute genom att erbjuda ett brett sortiment inom arbetskläder, skor, skyddsutrustning, verktyg och kemiska produkter. Våra kunder finns inom många branscher såsom shipping, fordonsindustrin, tillverkningsindustrin, service, installation, bygg & anläggning med flera.
Toplux är sedan 2020 beläget i nya, fina lokaler på Exportgatan i Göteborg med show room/butik, lager och kontor.
Rollen som Ekonomiassistent
I rollen som ekonomiassistent stöttar du vår ekonomichef där dina arbetsuppgifter till huvudsak består av:
• Kundreskontra; fakturering, kreditering, påminnelsehantering, bokföra inbetalningar, kontakt med kunder etc.
• Leverantörsreskontra; registrering, attestering/kontering, bokföra utbetalningar, priskontroller, kontakt med leverantörer etc.
• Föra enkel statistik över order/kundfakturor/leverantörsfakturor och rapportera månadsvis, samt intrastatrapport till SCB en gång per månad.
• Diverse administrativa uppgifter såsom arkivering och posthantering.
• Delta i projekt med fokus på att effektivisera verksamhetens rutiner och processer.
Vem är du
Vi söker någon som vill utvecklas tillsammans med oss! Du har några års erfarenhet i motsvarande roll och grundläggande redovisningskunskaper, men framför allt så lägger vi stor vikt vid din personlighet. För att trivas hos oss så tror vi att du är en utåtriktad och service-minded person som värdesätter ett öppet arbetsklimat där vi alla hjälps åt. Du trivs med ett högt tempo och med visst rutinarbete, samtidigt som du är positiv till att testa nya saker och gärna driver på och ser förbättringsmöjligheter i förekommande processer. Det kan tex vara att effektivisera hanterandet av leverantörsfakturor eller bidra med tankar och kunskap inför implementering av lagersaldosystem.
Du är systemvan och har goda kunskaper i Excel. Tidigare erfarenhet av Visma och/eller Spcs är meriterande. Din roll innebär mycket kundkontakt, i vissa fall utländska kontakter, så vi ser gärna att du är bekväm med engelska i tal och skrift.
Vad vi erbjuder
Toplux är ett välmående företag med god lönsamhet och en stark tillväxtplan. Vi är också det lilla företaget med stort fokus på kund och kvalitet. Vi trivs med att göra det där lilla extra!
Vi som arbetar på vårt nya, fina kontor i Hisings Backa är ett härligt gäng på 14 personer. Tillsammans skapar vi en familjär och personlig arbetsmiljö där det alltid är högt i tak och där vi hjälps åt. Vår vardag består av mycket arbetsglädje och innehåller både hårt arbete och många skratt!
Din ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Toplux med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Garding Lindstrand 072- 333 01 49, frida.lindstrand@jerrie.se.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Sista ansökningsdag är den 10 december, men tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.