OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi behöver förstärka vår ekonomifunktion med ytterligare en resurs. Tjänsten är heltid och placering i Mölndal. Nu söker vi en ekonomiassistent som vill vara med och se till att nätet fungerar. På Transtema får du möjligheten att arbeta i ett nytänkande och växande bolag med stora möjligheter till utveckling. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Hos oss blir du en del av ett team om 6 kompetenta kollegor. Dina arbetsdagar kommer bestå av mycket gemensamt arbete med dina kollegor på ekonomiavdelningen.
Några av dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att:
Leverantörsreskontra med scanning och registrering av fakturor och ta hand om inkommande påminnelser, krav från leverantörer.
Telefonsamtal med leverantörer och kollegor.
Skriva kundfakturor.
Löpande bokföring, kontoavstämningar.
Posthantering.
Vi erbjuder
Våra medarbetare är vår största tillgång och det är viktigt för oss att du trivs på jobbet. Vi är stolta över den drivkraft som finns inom Transtema och vi vill att alla medarbetare ska vara engagerade i att utveckla verksamheten. Vi erbjuder en utvecklande miljö, ett omväxlande arbete och möjlighet till kompetensutveckling. Vår kultur genomsyras av våra värdeord - att tänka nytt, visa respekt och ta ansvar.
Vi söker dig som
Har tidigare erfarenhet att jobbat inom ekonomi
Goda datakunskaper
Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska såväl i tal som skrift eftersom det dagliga arbetet kan komma att ske på engelska.
Det är meriterande om du även har arbetat med IFS eftersom det är vårt affärssystem.
Vem är du?
Du är en duktig, allround, effektiv och flexibel administratör som gillar siffror. Du har ett logiskt tänkande och gillar att ha kontakt med människor
Vi på Transtema tror att mångfald bidrar till en mer dynamisk och kreativ arbetsmiljö som gör att fler trivs på jobbet. Vi hoppas därför att du som söker, med din bakgrund och kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.
Om oss
Transtema ser till att nätet fungerar! Vi vill vara den naturliga partnern när det gäller att designa, bygga, underhålla och sköta driften av olika typer av kommunikationsnät. Vi finns över hela Sverige och Norge och våra tekniker är tillgängliga 24 timmar om dygnet för att se till att våra kunders nät alltid fungerar.
Vi arbetar aktivt med hållbarhet utifrån fyra aspekter - våra medarbetare, vår affär, vår miljö och vårt engagemang.
Våra medarbetare är vår största tillgång och vår ambition är att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vi har en värderingsstyrd företagskultur och arbetar aktivt med kompetensutveckling, inkludering och att erbjuda en trygg arbetsplats för alla.
Övrig information
Placeringsort: Mölndal
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Urval sker löpande, vi ser fram emot din ansökan!
Vid frågor om tjänsten, kontakta Anna Jansson, telefonnummer +46707216666
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.