OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund, ett svenskt expansivt företag inom tillverkning av sport-och fritids utrustning som sitter i trendiga lokaler på Söder. Tjänsten är ett konsultuppdrag med omgående start och som förväntas fortlöpa till årsskiftet. Du kommer ingå i ekonomiavdelningen på totalt 6 personer och rapporterar till Redovisningschefen
Arbetsbeskrivning:
I din roll som ekonomiassistent inom kundreskontra kommer du stötta befintligt ekonomiteam under ett 6 månaders vikariat. Du kommer tillsammans med ordinarie personal ansvara för kundreskontra flödet med tillhörande bokföring. Vidare kommer du även ha kontakt med inkassobolaget samt ansvara för ekonomimejlen. Det kan även förekomma viss inblandning i ett projekt rörande byte av ekonomisystem.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar:
• Kundreskontra
• Inkassohantering
• Avstämningar av balanskonton
• Momsrapportering
• Cashflow rapportering
• Löpande bokföring
• Ad hoc uppgifter
Vem är du?
Vi söker dig som har 3-5 års erfarenhet från rollen som ekonomiassistent inom kundreskontra och fördelaktige har du en examen inom ekonomi. Har du tidigare varit verksam inom internationell verksamhet med inriktning mot retail ser vi det som meriterande men inget krav. Kunden sitter idag i Microsoft AX men kommer nu under hösten att byta till Microsoft Dynamics365. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Som person är du positiv, prestigelös och du ser det som en självklarhet att jobba i team och stötta varandra. Vidare trivs du i högt tempo och kommer gärna med förslag till förbättringar rörande processer och rutiner.
Du erbjuds
Du erbjuds ett konsultuppdrag på ett spännande tillväxtbolag som har verksamhet runt om i Europa och USA. Kunden har idag kontor på söder i Stockholm och under rådande omständigheter sker delar av arbetet på distans och resterande på kontoret. Tjänsten är förlagd på heltid och vi ser en omgående start och uppdraget förväntas fortlöpa till mitten av januari 2023. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Gabriel Spennare på gabriel.spennare@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Sökord: Ekonomiassistent , Kundreskontra, Redovisningsekonom
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52