Ekonomiassistent till trevligt bolag med utvecklingsmöjligheter

Ekonomiassistent till trevligt bolag med utvecklingsmöjligheter

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som vill arbeta som ekonomiassistent och som finns tillgänglig relativt omgående! Du kommer att börja som SJR-konsult och efter 6 månader är ambitionen en anställning hos vår kund. De har idag sina lokaler i Mölndal, men kommer under Q4 2024 flytta till Landvetter.

Arbetsuppgifter

Du kommer att tillhöra ett team på fyra personer och i din roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta både med kund- och leverantörsreskontra. Vidare ingår också att hantering av betalningar, uppföljning av operationella KPI: er kopplade till kund- och leverantörsreskontran, förberedelse av mervärdesskattrapport samt avstämningsarbete i månads- och årsbokslut. Utöver detta finns det möjlighet att arbeta i olika projekt för den som tycker att det är roligt. I dagsläget arbetar bolaget i ett eget affärssystem men kommer under Q1 2024 kommer bolaget att gå över till SAP.

Vem söker vi?

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och som har minst ett par års erfarenhet av arbete med kund- och/eller leverantörsreskontra. Då bolaget har engelska som koncernspråk behöver du behärska det i både tal och skrift. Även svenska är ett krav.

Som person tar du ansvar för ditt arbete och är mån om att göra gott jobb. Du trivs i en föränderlig miljö och har drivet och viljan att hela tiden fortsätta utvecklas. Du är en flexibel och kommunikativ person som har lätt för att samarbeta med andra.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2022
  • Ansök senast: 7 december 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024