OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent till trivsam arbetsplats
Har du något års erfarenhet som ekonomiassistent, kunskaper i reskontra och löpande bokföring? Då kanske vi har något för dig. Randstad söker nu efter en ekonomiassistent för ett långsiktigt uppdrag med start enligt överenskommelse. Du kommer sitta hos vår kund, strax utanför centrum, i ett trevligt lag med kollegor. Låter det som något för dig? Då hoppas vi att du söker rollen som ekonomiassistent, redan idag!
Uppdragsgivare: Randstad AB
Ort: Växjö
Omfattning: Heltid, för start enligt överenskommelse och med uppdrag i 6 månader. Förlängning av uppdraget är möjlig.
Arbetsbeskrivning:
Här sitter du i rum med kollegor. Vår kund är en större aktör som kännetecknas av god arbetsmiljö, härlig stämning och ofta med gemensam frukost och lunch. Kontoret ligger lite utanför centrala Växjö, men räknas ändå till staden. Även om många stannar länge här så är det nu en som nu slutar. Därför söker vi dess efterträdare, för en bred och givande ekonomiassistentroll.
Dina arbetsuppgifter:
• Leverantörsreskontra (registrering och scanning), uppbördsdeklarationer och moms.
• Avstämning och rapportering av kassaflöde i koncernsystem.
• Bidra i arbetet med underlag för bokslut, bokslutsrapporter, betalningar och avstämningar mot huvudbok.
Kvalifikationer:
Här behöver du:
• Minst 1 års erfarenhet som ekonomiassistent (eller motsvarande).
• Goda färdigheter i Microsoft Office och utbildning i ekonomi.
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift och grundläggande kunskaper i engelska i tal och skrift.
Som person är du trygg i uppgifterna, kanske så att du också beskrivs ha tålamod. Vår kund går nämligen igenom en systemuppdatering. Vi tänker också att du är noggrann, har siffersinne och intresse för ekonomi. Har du dessutom en positivt inställning, en smula ödmjukhet och känsla för struktur? Då kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss.
Vi ser det som plus (men inte krav) om du tidigare arbetat i en bred ekonomiroll och/eller har erfarenhet av ekonomisystem.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-05-25, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Martin Sjögren | martin.sjogren@randstad.se [ mailto:martin.sjogren@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström