Ekonomiassistent till TX Logistik i Helsingborg

Ekonomiassistent till TX Logistik i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Söker du nytt jobb för att fortsätta din utveckling inom ekonomi eller är du ute efter ett tryggt jobb i en framtidsbransch? Har du tidigare erfarenhet som ekonomiassistent eller redovisningsassistent och värdesätter ett miljövänligt företag? Vi på TX Logistik AB söker nu en ekonomiassistent för arbete på 80%.

Om verksamheten
TX Logistik AB är ett internationellt transport- och logistikföretag med fokus på miljövänliga transporter, som står inför en spännande utveckling och expansion på den svenska och nordiska marknaden. De närmaste åren kommer att präglas av tillväxt i de nordiska länderna. För TX Logistik är hållbar miljö en hjärtefråga. I deras dagliga verksamhet arbetar man aktivt för att minska det ekologiska fotavtrycket. Detta bland annat genom att leverera järnvägslösningar som är baserade på långvarig ekologisk hållbarhet. Bolaget ägs till sin helhet av MERCITALIA GROUP. Bolaget hade en omsättning på 200 miljoner år 2022. Placeringsort är Helsingborg.

Mer om tjänsten
Som ekonomiassistent assisterar du ekonomiavdelningen i det dagliga ekonomiarbetet. Du ansvarar själv för den löpande administrationen med bland annat leverantörs- och kundreskontra.

I rollen som ekonomiassistent ingår bland annat följande uppgifter:
• Ansvara för leverantörsreskontra med registrering, kontering, ta fram betalningsförslag samt återrapportering och registervård av leverantörer.
• Ansvara för kundreskontra med fakturering, återrapportering av betalningar, påminnelsehantering samt registervård av kunder.
• Avstämningar av vissa balansposter.
• Behjälplig vid månads- och årsbokslut samt revision.
• Hantera förfrågningar från leverantörer och i vissa fall kunder samt kolleger.
• Övriga uppgifter på ekonomiavdelningen.


Din profil
Du har ekonomisk utbildning på relevant nivå gärna i kombination med några års erfarenhet av arbete på en ekonomifunktion alternativt från en revisionsfirma. För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad och ha lätt för att samarbeta. Vi söker dig som är engagerad, prestigelös och gärna vill utvecklas med bolaget.

Du ska ha lätt för siffror och självständigt kunna planera och strukturera ditt arbete. Du känner stort ansvar för dina arbetsuppgifter men är inte rädd för att fråga och tycker om att vara en del i ett team.

Som person är du noggrann, ansvarstagande och positiv. Du har lätt för att arbeta i affärssystem och goda kunskaper i Officepaketet med bland annat Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av Navision. Du är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska, tyska är meriterande men inte ett krav. Erfarenhet från transportbranschen är meriterande men inte ett krav för tjänsten.


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Magnus Axelsson.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2023
  • Ansök senast: 7 juli 2023

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


21 november 2024