Ekonomiassistent till uppdrag

Arbetsbeskrivning

Poolia Ekonomi AB Presentation Är du intresserad av att arbeta som ekonomiassistent på ett internationellt bolag som präglas av nyskaparanda och den allra senaste tekniken? Då kan du vara den vi söker till en av våra uppdragsgivare inom elektronikbranschen. Tjänsten är ett heltidsuppdrag på konsultbasis med arbetstid måndag-torsdag 08.30 - 17.00 samt fredagar 08.30-16.00. Uppdraget ska tillsättas omgående och sträcker sig inledningsvis sex månader fram i tiden. Möjlighet till förlängning finns. Du kommer att arbeta med trevliga och duktiga kollegor på vår uppdragsgivares kontor i Upplands Väsby. Investera i din framtid och anmäl ditt intresse redan idag. Urval och intervjuer sker löpande och kan leda till andra liknande uppdrag. Arbetsuppgifter Rollen som ekonomiassistent innebär arbete med ekonomi, administration av kundkompensationer och ansvar för att vår uppdragsgivare kompenserar sina kunder enligt vad som avtalats. Följande ingår också i ditt arbete: - betalning / kreditering av bonus, sälj- och marknadsföringsstöd samt administration kring detta - att ta emot, kontrollera och registrera kundärenden som avser avtalad kompensation - att undersöka och utreda eventuella avvikelser - att vidta åtgärder för att kompensation till kund ska ske i tid. Rollen innebär också samverkan med kollegor internt samt viss kontakt med kunder, via telefon och e-mail. Arbetet genomförs huvudsakligen i SAP, Outlook och Excel. Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som är lägst gymnasieekonom med grundläggande kunskaper inom företagsekonomi och redovisningsprinciper. Det är meriterande om du genomgått eftergymnasial ekonomiutbildning. Du måste ha 3-5 års erfarenhet av reskontraarbete alternativt ha arbetat ett par år som säljadministratör. För att söka denna tjänst måste du kommunicera obehindrat på engelska i såväl tal som skrift. Du är en van datoranvändare med goda kunskaper i SAP, Excel och Outlook. Du är en ansvarstagande och driven person vars arbete kännetecknas av noggrannhet och struktur. Vidare trivs du i ett högt tempo och beskrivs som en målinriktad lagspelare med sinne för siffror. På grund av hög arbetsbelastning har vi dessvärre inte möjlighet att ta emot frågor via telefon eller e-post rörande denna tjänst. Det som ej står i annonsen är uppgifter vi ej kan lämna ut förrän du eventuellt blir kontaktad av oss. Kontakt från vår sida brukar ske senast inom 1-2 veckor. Förmåner Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram. Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Företagsbeskrivning Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i fem länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 17 november 2009
  • Ansök senast: 6 december 2009

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


21 november 2024