Ekonomiassistent till uppdrag i Hammarby Sjöstad

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ekonomiassistent till vår kund en statlig myndighet för miljöfrågor med placering i Hammarby sjöstad. Uppdraget är på heltid och kommer starta 2a september och pågå till årsskiftet 2019/2020.

Vi söker en ekonomiassistent till vår kund en statlig myndighet för miljöfrågor med placering i Hammarby sjöstad. Uppdraget är på heltid och kommer starta 2a september och pågå till årsskiftet 2019/2020.

Vår kund lämnar bidrag för klimatinvesteringar till exempelvis företag, kommuner, landsting, bostadsrättsföreningar och andra organisationer. Nu har ytterligare stöd beviljats från juni i år varför vår kund behöver hjälp. Det innebär att ordinarie personal finns på plats som stöd och vid frågor.

Arbetsuppgifterna är bl.a. att:
- registrera utbetalningsplaner för beviljade ärenden som ligger till grund för utbetalningarna, prognoser och bemyndiganderedovisning
- uppdatera ändringsbeslut i ärendehanteringssystem t ex ange när stödmottagaren skall få sin slututbetalning
- verkställa utbetalningar av bidrag
- avstämning/uppföljning i kund- och leverantörsreskontra
- hantera återkrav dvs genom utställande av kundfaktura begära tillbaka utbetalt bidrag. Det kräver att ha extern kontakt med stödmottagaren och t ex begära fakturaadress
- bokslutsavstämning - avstämning mot bank, rättningar på kontonivå i transfereringsavsnittet eller omföringar på balans- och resultatkonton, pga. korrigeringsposter i ärendehanteringssystem mm.
- löpande avstämning i eller mellan system såsom Agresso / Proceedo / ärendehanteringssystem och bank
-söka stödmottagare för returnerade betalningar från banken i ärendehanteringssystem
-ta ut rapporter och jämföra mellan olika system eller mot bank
-rätta eller söka korrigeringsposter som orsakats av handhavandefel och kan tex avse återkrav, krediterade återkrav och andra felaktigheter i ärendehanteringssystemen.

Arbetet kräver både interna och externa kontakter med personer som inte är vana med att förstå ekonomi.


Vem är du?
Vi ser att du har flera års erfarenhet som ekonomiassistent. Det krävs att du är en van användare av Excel och kan funktioner så som pivot leta rad mm. Har du erfarenhet av Agresso samt något ärendehanteringssystem och arbetat med statlig redovisning är det starkt meriterande.

Ansök
Registrera ditt CV på www.experis.se och klicka på "Ansök". Ansökningsprocessen startar omgående men intervjuer kommer hållas i av augusti. Sista ansökningsdag är 18 augusti 2019.

?Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Not Specified
  • Heltid Temporary
  • Publicerat: 24 juli 2019

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


21 november 2024