Ekonomiassistent till uppdrag i Mölnlycke

Ekonomiassistent till uppdrag i Mölnlycke

Arbetsbeskrivning

Till vår kund inom bygg- och installationsbranschen söker vi en ekonomiassistent till ett föräldravikariat med start i mitten av augusti. Tjänsten är på heltid under minst ett år och du kommer vara anställd som konsult hos oss på SJR under uppdragets gång. Vår kund sitter i trevliga lokaler i Mölnlycke.

Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du ha en bred roll där du arbetar med både kund- och leverantörsreskontra. Det innebär bland annat att hantera inkommande fakturor, kontering, påminnelser, inkasso samt fakturering och bokföra betalningar. Du kommer veckovis skapa projektlistor för att få en tydlig bild av status i olika projekt samt vad som behöver göras.

I rollen ingår även övrig administration i bolaget där man är behjälplig med diverse uppgifter som rör personal och medarbetare, tar emot besökare, svarar i växeltelefon med mera.

Din bakgrund
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har goda kunskaper kring kund- och leverantörsreskontra och känner dig trygg i dina ekonomiska kunskaper. Flytande kunskaper i svenska språket är ett krav, både i tal och skrift. Har du erfarenhet av att arbeta projektbaserat är det meriterande, likaså om du har arbetat i Ascendo och Fortnox tidigare.

Som person ser vi att du är positiv, anpassningsbar och serviceinriktad. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra och trivs där du får jobba i en bred roll med mycket eget ansvar och många kontaktytor i verksamheten. Vidare ser vi att du är prestigelös och lösningsorienterad och hugger i där det behövs.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 19 juni.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2023
  • Ansök senast: 19 juni 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


20 december 2024