OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Trivs du som bäst i en stödjande roll där du underlättar i pågående affärsprocesser? Är du strukturerad och har förmåga att prioritera och lösa problem? Vill du bidra med utveckling av nya metoder och procedurer? Då tycker jag du ska läsa vidare!
Uppdraget i korthet
Tjänsten är placerad på det moderna och fräscha kontoret i Solna, nära både shopping, gym och restauranger i Mall of Scandiavia. Gillar du inte gallerior? Ingen fara - här finns även Råstasjön och Lötsjön som är mysiga att promenera runt i vårsolen.
Det här är ett konsultuppdrag via The Place med start i början av mars och uppdraget förväntas pågå till sista oktober 2020 med möjlighet till förlängning. Uppdraget är tänkt att vara på heltid men om det passar dig bättre att jobba 75%- 80% fungerar det också bra!
Vad uppdraget innebär för dig
För dig innebär det här uppdraget att du avlastar befintligt team med ekonomiadministrativa uppgifter. Uppgifterna är relativt rutinbaserade men rollen ställer ändå krav på att du har förmåga att prioritera om och anpassa dig efter nya omständigheter. Du har många kontaktytor och därför är det bra om du uppskattar kontakter och har en kommunikativ förmåga. Några av de arbetsuppgifter du kommer att hjälpa till med är att:
• Hantera leverantörsfakturor
• Hantera inköpsorder
• Lösa inkommande problem
• Agera affärssupport och rådgivande i diverse olika ärenden
Vem är du?
Du har en akademisk examen och som relativt ny på arbetsmarknaden är du nu på jakt efter arbetserfarenheter på ett internationellt bolag, alternativt har du samlat på dig ett par års yrkeserfarenhet av liknande arbete och trivs och tycker om att arbeta i en stödjande roll med olika verktyg och system. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av SAP men det är inget krav. Som person är du självgående, initiativrik och du agerar proaktivt i arbetet. Du är en öppen och glad person som tycker om att hjälpa andra och ha mycket omkring dig. Du har även en förmåga att bygga relationer, är social och servicemedveten. Kunskaper i svenska och engelska är ett krav i den här rollen. Kan du dessutom finska och/eller Litauiska är det meriterande! Erfarenhet och baskunskaper i bokföring och Excel är ett krav för det här uppdraget.
Om Siemens
Siemens är ett globalt teknikföretag som har stått för ingenjörskonst, innovation, kvalitet, pålitlighet och internationalisering i mer än 165 år. Företaget är verksamt i mer än 200 länder, med fokus på områdena elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 200 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i toppfina lokaler i Arenastaden mitt emot Mall of Scandinavia i Solna.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Några förmåner som medarbetare hos The Place:
• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling
Vänta inte på bättre tider – intervjuer sker löpande och rollen kan tillsättas inom kort. Sök därför direkt!