Ekonomiassistent till Urbasers huvudkontor

Ekonomiassistent till Urbasers huvudkontor

Arbetsbeskrivning

Urbaser är Sveriges ledande privata aktör inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med över 500 medarbetare och 300 fordon i daglig drift når vi ut till ca 1 500 000 invånare i omkring 25 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning och miljötjänster. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner invånare i fyra världsdelar och mer än 25 länder.


 




Urbaser är stolta insamlare av avfall, och som anställd hos oss blir du en del av en samhällsnyttig organisation där alla medarbetare och deras del i företagets framgång värdesätts – det är viktigt för oss!

Om jobbet
På vårt huvudkontor i Älvsjö är vi ett gäng drivna personer som har en tät sammanhållning och som tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet, även om vi har mycket att göra.

Vi har en härlig stämning på kontoret och ett öppet klimat där alla får ta plats. Nu finns en ledig plats på vår ekonomiavdelning, dit vi söker en ambitiös och noggrann ekonomiassistent.

I rollen som ekonomiassistent hanterar du företagets kund- och leverantörsreskontra med arbetsuppgifter såsom kontering och administration av fakturor, periodisering och definitivbokföring samt kontakter med såväl leverantörer som våra interna avdelningar. Du arbetar självständigt men kommer att ha ett tätt samarbete dina kollegor i ekonomiteamet: vår redovisningsansvarig Susanne, redovisningsekonom Gunilla och ekonomichef Anders.

Övriga arbetsuppgifter som förekommer i tjänsten som ekonomiassistent hos oss är bland annat:

- Löpande bokföring.
- Månadsbokslut.
- Avstämning av resultat- och balanskonton.
- Projekt för att utveckla ekonomiprocesser.
- Styra, utveckla och förbättra allokeringen av kostnader för optimal uppföljning.

Vem är du?
För att nå framgång i denna tjänst tror vi att du som person:

- Är mycket noggrann och strukturerad.
- Är serviceinriktad med god samarbetsförmåga.
- Är ansvarstagande och ambitiös.

Vi tror att du kommer att trivas hos oss om du:

- Tycker om när tempot är högt.
- Har förmåga att snabbt kunna sätta dig in i olika arbetsuppgifter som kan förekomma på en ekonomiavdelning.
- Har en lättsam personlighet med nära till skratt.
- Vill ha ett utmanande, omväxlande och roligt arbete.

Vi tror att du som söker har relevant ekonomisk utbildning och/eller erfarenhet av leverantörsreskontra och löpande redovisning samt god datorvana. Har du arbetat med programmen Visma Business, Visma Reporting och Visma Document är detta meriterande. Stor vikt kommer dock att läggas vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Önskat tillträde: Enligt överenskommelse (så snart som möjligt).
Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas).
Omfattning: Heltid.

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Ansökan sker via vår hemsida, https://www.urbaser.se/sv/arbeta-hos-oss/. Vi har inte möjlighet att hantera ansökningar via e-post men har du frågor kring tjänsten går det bra att kontakta Anders Rees på arees@urbaser.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Peter Högberg
023- 45682
Inside Sales Helen Alvarez
08-734 33 23
Talent Management Annika Westman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HK
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2022
  • Ansök senast: 19 april 2022

Besöksadress

PELLE BERGS BACKE 3
FALUN

Postadress

BOX 1935
FALUN, 79119

Liknande jobb


21 november 2024