OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns det en spännande möjlighet för dig som är tillgänglig omgående i en roll som ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontran. Bolaget i fråga är beläget i Göteborg och du kommer att ingå i ett större team bestående av andra ekonomiassistenter och ekonomer. Uppdraget sträcker sig ett antal månader framåt och påbörjas så snart som möjligt.
Dina arbetsuppgifter
Rollens huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att arbeta brett inom hela flödet med leverantörsreskontran, med arbetsuppgifter såsom inskanning av fakturor, kontering samt avstämningar av betalningar.
Profil
För att vara en bra matchning mot ovan bör du ha arbetat som ekonomiassistent tidigare i ett större bolag med stora flöden. Du är trygg inom hela flödet av leverantörsreskontran och är van vid att arbeta i en internationell miljö. Vidare har du goda kunskaper i Excel samt är trygg i det engelska språket. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom SAP samt Readsoft. För att passa in i rollen har du lätt för att arbeta tillsammans med andra, men är även trygg i att ta ansvar för dina egna arbetsuppgifter.
Övrigt
Uppdraget är ett heltidsuppdrag och kommer till största del utföras på plats på kontoret. Detta för att du som konsult ska få de bästa förutsättningarna för att komma in i arbetsuppgifterna och bolaget så effektivt som möjligt. Framåt erbjuds möjlighet för distansarbete ett antal dagar i veckan.