OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Bolaget presenteras vid det första intervjutillfället av ansvarig rekryterare.
Din roll
Vår kund söker nu flertal Ekonomiassistenter med inriktning mot reskontra. I denna roll kommer du huvudsakligen att arbeta med leverantörsreskontra, vilket innebär att hantera betalningspåminnelser på leverantörsfakturor, eventuella inkassokrav samt ta hand om leverantörsfakturor som saknar information i bolagets faktureringsflöde. Du kommer också att bistå leverantörer med att ansluta sig till elektronisk fakturering. Ytterligare arbetsuppgifter inom reskontra och ekonomiassistenternas roll kan också förekomma. Detta är en roll med många kontaktytor både internt och externt.
Bolaget har stora flöden som kräver struktur, noggrannhet och förmågan att fatta beslut i vardagen när det gäller arbetsuppgifterna.
Detta är ett konsultuppdrag på heltid i 6 månader med god chans till förlängning alternativt överrekrytering till bolaget.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Hantera betalningspåminnelser på leverantörsfakturor och eventuella inkassokrav.
- Ta hand om leverantörsfakturor som saknar information i det automatiska faktureringsflödet.
- Hjälpa leverantörer att ansluta sig till elektronisk fakturering till företaget.
- Utföra övriga arbetsuppgifter relaterade till reskontran och ekonomiassistentens roll.
- Hantera och upprätthålla kontaktytor både internt och externt.
- Arbeta med mycket stora flöden som kräver struktur, noggrannhet och beslutsfattande i vardagen.
Din profil
För att passa in i denna roll ser vi att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Alternativt att du studerat en eftergymnasial utbildning inom området och är nyexaminerad.
Du bör vara bekväm med att hantera stora volymer och flöden samt trivas med att arbeta självständigt samtidigt som du är en teamspelare som löser arbetsuppgifterna tillsammans med gruppen på ett prestigelöst sätt.
Som person är du noggrann och tar ansvar för att driva ditt eget och teamets arbete framåt. Du har förmågan att kombinera detaljer med ett helhetsfokus och strävar efter att lämna korrekta uppgifter. På Serneke trivs du i en prestigelös och social miljö där öppenhet och positiv energi genomsyrar arbetsplatsen. Du kommunicerar väl och tydligt, vilket är avgörande i denna kommunikationsintensiva roll. Dessutom trivs du med att arbeta i ett högt tempo och en föränderlig miljö där det händer mycket omkring dig.
Start: Omgående alternativt augusti
Omfattning: Heltid i 6 månader med god chans till förlängning alternativt överrekrytering
Placering: Centrala Göteborg
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar bolaget med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 39 55. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)