Ekonomiassistent till välkänt fintechbolag

Ekonomiassistent till välkänt fintechbolag

Arbetsbeskrivning

Vill du ta dig an ett interims uppdrag som ekonomiassistent till ett välkänt fintechbolag, då kan detta vara något för dig!

Var? Stockholm City
När? Mitten av augusti och 6 månader framåt
Anställningsform? Konsultuppdrag

Om vår kund

Vår kund är ett fintechbolag, och de arbetar för att betalningar ska bli tryggare och snabbare.

Om Rollen:

Som ekonom hos vår kund kommer du att ansvara för leverantörsreskontra, det vill säga ansvara för hantering av fakturor, kontering och betalningar för den nya enheten. Men du kommer även att supporta projektledaren att samla ihop data för att slå ihop uppköpta bolag. Du kommer även att ansvara för att stödja förvärvsprojekt relaterat till övergång från förvärvande företag. Som ekonom hos vår kund kommer du även att vara behjälplig med att förbereda data inför löner.



Arbetsuppgifter:

- Hantering och betala av fakturor

- Kontering

- Stötta projektledaren för projektet med ekonomis data

- Förbereda data inför lönekörningen

- Bekräfta lönerapporter med data som tillhandahålls till löneleverantören

- Följa en projektplan, övervaka och planera för aktiviteter

- Ha en HR-funktion för att säkerställa konsekvent och korrekt informationsflöde

- Analysera lönedata - övriga uppgifter som tilldelas



Vem är du?

Vår kund letar efter dig som talar svenska och engelska flytande, samt har en utbildning eller certifiering inom redovisning. De ser gärna att du har redovisningsbakgrund. Som person söker de dig som har en god beslutsförmåga, är självsäker och självständig, samt är en lagspelare. De ser gärna att du har erfarenhet av redovisningssystem.

Krav:

- Svenska och Engelska flytande

- Datainmatning

- Redovisningsbakgrund: grundläggande bokföring, bokföring/fakturahantering



Meriterande:

- Systemerfarenhet

Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Mattias Nordström på mattias@deltaconsulting.se eller 076-104 34 29
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Delta Consulting AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juli 2023
  • Ansök senast: 7 januari 2024

Besöksadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
None

Postadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


20 december 2024