Ekonomiassistent till välkänt företag!

Ekonomiassistent till välkänt företag!

Arbetsbeskrivning

Har du en ekonomiutbildning och besitter arbetslivserfarenhet inom fakturahantering samt leverantör-och kundreskontra? Se hit! Vi söker nu en ekonomiassistent till ett meriterande heltids-uppdrag för vår kund som är ledande inom branschen, vilket ger dig goda förutsättningar att utvecklas och nå din fulla potential inom området!

OM TJÄNSTEN
I rollen som ekonomiassistent kommer du arbeta för en samhällsviktig och ledande aktör som är placerad i Malmö. Ditt huvudsakliga ansvar är att hantera fakturor samt leverantör-och kundreskontra. Uppdraget är på initialt 6 månader men där det finns goda chanser till förlängning.

Du erbjuds


* En arbetsplats som ligger i framkant för sin bransch med kompetenta kollegor, som i sin tur ger dig oändliga utvecklingsmöjligheter!


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER
* Fakturahantering i företagets olika system
* Hantera kund-och leverantörsreskontra
* Kontering
* Besvara förfrågningar om in-och utbetalningar
* Huvudbokföring och delta i bokslutsarbete

VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
* Besitter 3 års erfarenhet av arbete i liknande roll
* Har arbetat med fakturahantering samt kund-och leverantörsreskontra tidigare

Meriterande är kunskap i system som Sharepoint, CDI, U4 Agresso eller Raindance.

Som person ser vi att du är:
* Strukturerad
* Affärsmässighet
* Självgående

Övrig information


* Start: september
* Omfattning: Heltid, initialt 6 månader med goda chanser till förlängning
* Placering: Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work där önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras och besvaras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kund är en ledande aktör kring långsiktig planering av transportsystem och ansvarar för väg- och järnvägstrafik samt luft- och sjöfart. Ett stort fokus ligger även på samhällsutveckling med målet att dagligen utveckla och förvalta smart infrastruktur för att underlätta framkomligheten i Sverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2021
  • Ansök senast: 1 juli 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024