OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Arbetsbeskrivning
<i>Ser du fram emot att tillhöra ett internationellt företag med ett välkänt varumärke? Trivs du i en fartfylld och platt organisation med positiva kollegor? Har du ett gott siffersinne söker en bred roll som ekonomiassistent? Då är det här din nästa utmaning!<i/>
Tjänsten som ekonomiassistent innebär varierande och självständiga arbetsuppgifter i ett mindre team. Du kommer att arbeta med kund- och leverantörsreskontra och även hantera utlägg. Vidare ansvarar du för bankavstämningar i samband med månadsbokslut. På sikt finns det mycket goda möjligheter att utöka ditt ansvar och utvecklas inom redovisningsområdet. Ditt närmsta team består av en ekonomichef, en redovisningsekonom och två controllers.
Vem är du?
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent, gärna med fokus på leverantörsreskontra. Det är också en stor fördel om du har erfarenhet av utläggsredovisning. Vi tror att du har en relevant utbildning inom ekonomi, antingen från högskola, universitet eller YH-utbildning. Vår kund arbetar i ekonomisystemet SAP och det är meriterande, men inget krav, om du har arbetat i systemet tidigare.
Förutom ovanstående krav kommer vi att lägga en stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ditt arbete kommer att ske i nära samarbete med övriga medarbetare och vi ser därför att du lätt för att kommunicera och samarbeta med olika kollegor. Du är en positiv person som är noggrann, strukturerad och kan med lätthet växla mellan olika arbetsuppgifter. Du är prestigelös, lösningsorienterad och hugger i där det behövs. Ansvarsfull och flexibel är två andra egenskaper som beskriver dig.
Du erbjuds
Vår kund sitter i mycket trevliga och moderna lokaler på Södermalm. Medarbetarna hos vår kund brinner alla för bolagets varumärke och har riktigt roligt på jobbet. Denna stämning vill vi såklart att även du bidrar till! Bolaget anordnar kontinuerligt många spännande event och i mån om tid finns det även chans för dig att delta.
Tjänsten ingår till en början i Jureks uthyrningsverksamhet. Då behovet är långsiktigt är målet en anställning direkt hos vår kund efter sex månader. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Malin Alexandersson på malin.alexandersson@jurek.se. Vi intervjuar löpande till denna tjänst och vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Start:
Så snart som möjligt.
Sista ansökningsdag
Vi intervjuar löpande. Sök tjänsten så snart som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson
Thomas Eklöf
Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki
Malin Alexandersson
Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström
Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44