Ekonomiassistent till vår kund Hermelin på Söder i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker till vår kund Hermelin, en ekonomiassistent som får möjlighet att vara en del av ett härligt team! Då Hermelin expanderar så finns möjlighet för rätt person att vara med och sätta rutiner och driva egna projekt inom avdelningen.

Hermelin erbjuder högkvalitativa, helautomatiska och manuella espressomaskiner och kaffemaskiner inklusive filterkaffelösningar samt kvarnar och kafferelaterade tillbehör. Vårt vältäckande produktsortiment innehåller allt från produkter anpassade för kontoret till specialkaffebaren, vilket ger oss möjligheten att jobba med alla typer av kunder. Vi erbjuder även dryckesmaskiner för kalla, frysta och varma drycker, bar- och restaurangutrustning som professionella mikrovågsugnar, juicepressar och råsaftcentrifuger samt stämningsfulla ljuslyktor och miljövänlig lampolja.

Nedanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till överrekryteringav kund.Tjänsten är placerad på Söder nära Gullmarsplan i Stockholm med start omgående.

Tjänstebeskrivning

I rollen som Ekonomiassistent kommer du att vara en del av en ekonomiavdelning på fem personer där du kommer att ha varierade uppgifter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara inom administration och ekonomi och innefatta:

- Kund- och leverantörsreskontra

- Löpande redovisning

- Avtalshantering och månadsavstämningar

- Utläggsrapportering

- Hantera delar av bokföringen

- Sköta telefonväxeln mellan kl: 9-11
- Fakturahantering

Det här är tjänsten för dig som vill bidra och utvecklas i rollen som Ekonomiassistent på ett familjärt och spännande bolag. Du välkomnas till en arbetsplats med mycket glädje och engagemang!

Lämplig bakgrund

För att trivas och kunna göra ett bra jobb ser vi att du som söker har erfarenhet av ekonomiarbete och har en förståelse för löpande bokföring. Du är en van Excel användare och har du arbetat i Visma är det en fördel.

Dinpersonlighet kommer även att vara viktig i detta uppdrag. Du är en driven personmed positiv energi som du gärna delar med dig av. Vidare är du noggrann ochsjälvständig i ditt arbete.Du trivs ien miljö i förändring och högt tempo. Du är serviceinriktad och har lätt föratt kommunicera med människor. Trivs du att arbeta i ett mindre team där dehjälps åt och är delaktiga i varandras arbetsuppgifter är du den vi söker.

Bra att veta

Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående. Tjänsten är på heltidoch arbetet utförs under kontorstid där flex tillämpas . Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörandetjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cassandra Klang, 076 647 16 43

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 26 januari 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024