Ekonomiassistent till vår kund i norra Stockholm

Ekonomiassistent till vår kund i norra Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du sinne för siffror och vill utvecklas i rollen som ekonomiassistent på leverantörsreskontran?

För rätt person finns det även chans till anställning direkt hos kunden. Sök tjänsten redan idag!

Din nya tjänst
I rollen som ekonomiassistent får du vara med och göra skillnad i ett av företagets viktigaste funktioner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära arbete på leverantörsreskontran. Dina arbetsuppgifter kommer att innebära löpande redovisning, avstämningar, fakturering och administration. Du arbetar såväl med löpande uppgifter som med felsökning i fakturaflödet, där du utreder, analyserar och åtgärdar eventuella fakturaavvikelser. I din roll ingår även att stötta och hjälpa dina kollegor i diverse ekonomifrågor. Till den här tjänsten blir du anställd av Hays och arbetar som uthyrd konsult inom ekonomi hos vår kund.

Detta är ett konsultuppdrag på ca 6 månader men kan också bli en konsultrekrytering för rätt person. Det vill säga, att man börjar som konsult på Hays och sedan övergår till en anställning hos kunden om alla parter är nöjda.

Vad du behöver för att lyckas
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent ser vi att:

* Du har minst ett par års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra.
* Du besitter goda kunskaper i Excel och Officepaketet.
* Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Vi tror att du som söker är en person som gillar att ta ansvar och att driva ditt arbete framåt. Vi tror även att du är relationsorienterad och tycker om att ha många kontaktytor. Din höga servicenivå och lyhördhet visas tydligt i din kommunikation i såväl tal som skrift. För att trivas i rollen bör du även gilla att arbeta efter deadlines där du också snabbt kan ställa om efter nya förutsättningar. Vidare är du lösningsfokuserad, strukturerad i ditt arbetssätt och har förmågan att ta egna initiativ.

Vad du får i gengäld
Att arbeta som ekonomikonsult är ett spännande och utvecklande yrke! Som konsult på Hays får du chansen att knyta värdefulla kontakter, testa och lära dig olika branscher och framför allt chansen att prova på nya arbetsuppgifter inom ekonomi. Våra uppdrag varierar då våra kunder verkar inom ett flertal branscher, både lokalt och globlat.

Som konsult på Hays har du en kontinuerlig dialog med din konsultchef och träffas regelbundet för uppföljning och aktiviteter för att ge dig stöttning under uppdraget och din fortsatta karriär. En nära relation är av största vikt för oss för att säkerställa att du trivs och mår bra i rollen som konsult hos oss.

Om Hays
Hays Specialist Recruitment är ledande inom specialistrekrytering och bemanning. Vi är experter på att rekrytera kvalificerade, professionella och kvalificerade människor över hela världen. Hays har över 10 000 anställda på 240 kontor i 33 länder i Europa, Australien, Asien, Nord- och Sydamerika.

Genom god förståelse för våra kunder och kandidater, lokalt såväl som globalt, erbjuder vi expertis inom ett brett

Låter detta intressant?
Vänligen ansök direkt med din profil på LinkedIn och ladda upp ditt uppdaterade CV och personliga brev (i samma dokument). För specifika frågor om rollen kontakta rekryteringsansvarig Kenza El Masoudi. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.


Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hays Specialist Recruitment
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2022
  • Ansök senast: 22 februari 2022

Liknande jobb


20 december 2024