Ekonomiassistent till vår kund i Skarpnäck

Arbetsbeskrivning

Poolia Ekonomi AB Presentation Nu söker vi en effektiv ekonomiassistent till ett långt uppdrag. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid som ska tillsättas den 21 december. Inledningsvis sträcker sig uppdraget sex månader framåt. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan. Arbetsuppgifter Som ekonomiassistent hos vår kund assisterar du i första hand ekonomichefen. Detta sker främst genom att hantera den dagliga, löpande bokföringen samt att assistera övriga avdelningar och kunder vid enklare frågor rörande det löpande ekonomiarbetet. Uppdraget ger dig möjlighet att arbeta med ekonomiadministrativa arbetsuppgifter såsom: - löpande bokföring - kund- och leverantörsreskontra - journaler - handkassa - löner och reseräkningar - att assistera ekonomichef vid månadsavstämningar och årsbokslut - påminnelser, inkasso, räntefakturering - hantering av nykundsansökan/kredithantering - rapportering - tulldokument. Du kommer även att ansvara för: - hantering av infomail - att ta emot, sortera och gå med posten - beställning av kontorsmaterial och kaffe. Utbildning/erfarenhet För att lyckas på detta uppdrag är du gymnasieekonom med ett par års erfarenhet av ovanstående uppgifter. Tidigare erfarenhet av arbete i Garp eller annat större ekonomisystem är ett krav. Du har mycket goda datakunskaper och är en van användare av Office-paketet med tyngdpunkt på Excel. Effektivitet, noggrannhet och kvalitet präglar din personlighet. Vi lägger stor vikt vid hur du är som person och förutsätter att du tillför positiv energi, både som individ och som del i arbetsgruppen. På grund av hög arbetsbelastning har vi dessvärre inte möjlighet att ta emot frågor via telefon eller e-post rörande denna tjänst. Det som ej står i annonsen är uppgifter vi ej kan lämna ut förrän du eventuellt blir kontaktad av oss. Kontakt från vår sida brukar ske senast inom 1-2 veckor. Förmåner Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram. Dessutom får du din alldeles egna konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär? Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Företagsbeskrivning Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i fem länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 11 december 2009
  • Ansök senast: 27 december 2009

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


21 november 2024