OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill jobba självständigt som ekonomiassistent / redovisningsassistent hos vår kund i Solna, Stockholm!
Vi söker dig som vill jobba under eget ansvar med leverantörsreskontra och kundreskontra hos vår kund som är ett dotterbolag till en globala koncern. Till en början är det ett uppdrag på 3-4 månader och en arbetstid på 75-100%. Det finns mycket goda möjligheter till förlängning och även en tillsvidareanställning. Start är i slutet på juni.Välkommen med din ansökan!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Vi erbjuder dig en rolig och utvecklande roll som ekonomiassistent / redovisningsassistent där du får ta ansvar för leverantör- och kundreskontra för ett bolag. Du kommer sitta tillsammans med moderbolagets ekonomiavdelning och även ha kontakter med kollegor i det egna bolaget när det gäller olika frågor.
Som konsult hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Som konsult är du faktiskt extra betydelsefull, för det är du som träffar våra uppdragsgivare varje dag. Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av:
• Löpande bokföring med månads- delårs- och årsbokslut, t ex reserveringar och kontoavstämningar
• Leverantörsreskontra med tillhörande leverantörskontakt
• Kundreskontraansvar som idag löpande hanteras av extern leverantör
• Statistik och rapportering till kollegor i USA på moderbolag
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Du jobbar på ett bolag inom en stor global koncern med många utvecklingsmöjligheter på sikt.
VEM ÄR DU?
Vi söker helst dig som vill jobba deltid, runt 75%. För det här uppdraget ser vi gärna att du har jobbat på en ekonomiavdelning sedan tidigare så att du lärt dig kontera, boka en faktura m.m. och är bekant med det praktiska arbetet inom reskontra. Du behöver ha någon eller några terminers teoretisk kunskap inom ekonomi från akademisk eller yrkesinriktad utbildning för att matcha våra önskemål. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
För att lyckas i jobbet behöver du vara noggrann, ansvarstagande och resultatinriktad. Det hänger ihop med att du får jobba självständigtredan från första dagen med stöttning från kollegorna på moderbolaget. Du kommer att få en bra introduktion så att du har goda möjligheter att göra ett bra jobb. Vi jobbar ofta mot deadlines och då gäller det att hålla fokus på att komma i mål med den uppgiften. För att passa in i rollen och i teamet ser vi också att du är prestigelös eftersom det är en liten grupp och arbetsuppgifterna kan komma att variera.
INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07