OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Frigoscandia söker utvecklingsorienterad ekonomiassistent till vår leverantörsreskontra!
Vi söker dig som brinner för att arbeta med leverantörsreskontra och som vill bidra till det fortsätta arbetet med att utveckla och effektivisera Frigoscandias hantering av leverantörsfakturor.
Du ingår i ekonomiavdelningens team för leverantörs- och kundreskontra där arbetet präglas av självständigt arbete och ansvar, samtidigt som du ingår i redovisningsavdelningen där vi har en tydlig teamanda.
Om tjänsten
Du erbjuds en utvecklande tjänst där du arbetar i moderna system för såväl hantering av leverantörsfakturor som övrigt arbete inom ekonomi.
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta i ett team som ansvarar för hantering av leverantörsreskontran inom Frigoscandia-koncernen. Du kommer att självständigt ansvara för arbetet med leverantörsreskontran och attestflödet samt utvecklingen av rutiner och processer i några av koncernens bolag. Du har kontakter såväl internt inom Frigoscandia som externt.
I det dagliga arbetet rapporterar du till teamledaren för leverantörs- och kundreskontra, medan du organisatoriskt rapporterar till Group Financial Controller.
För att trivas med tjänsten krävs att du kan strukturera och prioritera ditt arbete och hantera flera arbetsuppgifter och kontakter samtidigt. Som person är du strukturerad, självgående, ansvarstagande, engagerad och trivs med kontakter såväl internt som externt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
De uppgifter och ansvarsområden som ingår i din tjänst är följande:
- Hantera alla typer av flöden i leverantörsreskontran för ett antal bolag, såväl svenska som utländska
- Underhåll av leverantörsreskontror
- Betalningar och bokningar av leverantörsbetalningar
- Löpande bokföring
- Kontoavstämningar
- Kontakter både internt inom Frigoscandia samt med externa parter t ex leverantörer
- Aktivt utveckla och förbättra rutiner och processer avseende leverantörsreskontra
- Arbeta tillsammans med övriga ekonomiavdelningen för gemensamma leveranser och bokslut
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder möjligheten till personlig utveckling på Frigoscandia AB. Dessutom får du chansen att jobba med fantastiska och skarpa kollegor. Vår verksamhet växer och är i en förändringsfas vilket innebär att det finns möjlighet till egna initiativ och utvecklingsmöjligheter.
Som anställd hos Frigoscandia erbjuder vi dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag samt förmånliga rabatter hos bland annat träningsanläggningar och hotell.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är 7 augusti 2022, men vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frigoscandia gillar mångfald och uppmanar alla kvalificerade personer att söka!
Har du frågor kring tjänsten, kontakta gärna Marie Pålsson (teamledare) på 042-17 80 71.
Utbildning, erfarenhet och egenskaper
- Vi söker dig som är gymnasieekonom eller som har gått en YH-/KY utbildning inom ekonomi.
- Vi tror att du har relevant erfarenhet från självständigt arbete med liknande arbetsuppgifter inom leverantörsreskontra och/eller ekonomi. Vi ser gärna att du har arbetat i ett medelstort eller större företag och har ett intresse av utveckling av processer och rutiner för att effektivisera arbetet.
- Du har ett stort intresse för digitalisering och för att fortsätta att dra nytta av de moderna systemlösningar vi arbetar i.
- Du har kunskaper i Excel och Word samt gärna tidigare erfarenhet av Dynamics 365 Business Central och ExFlow eller motsvarande system.
- Flytande svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten samt normalgoda kunskaper i engelska.
Frigoscandia driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där vi lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon, lager och terminaler hanterar vi livsmedel från -23 grader till +18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara expert på temperaturer är en naturlig del av vårt företags dna. Vår tydliga ambition framåt är att erbjuda våra kunder smarta logistiktjänster, enkla att hantera, allt i takt med den teknikutveckling som nu möjliggörs i vår bransch. Förutom lager och distribution i Norden och Europa, erbjuder vi olika typer av tjänster som infrysning, upptining eller förberedande butiksexponering.