Ekonomiassistent till vård- och omsorgskontoret

Ekonomiassistent till vård- och omsorgskontoret

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Vård- och omsorgskontoret har ett viktigt uppdrag att erbjuda vård och omsorg till personer i alla åldrar under årets alla dagar dygnet runt. Ekonomifunktionen finns centralt och stödjer verksamheten med ekonomiskt underlag och kunskap.

Tjänsten är placerad på ekonomienheten där det finns en ekonomichef som håller i det kontorsövergripande arbetet kring budget och analysarbete, sex ekonomer,  fem ekonomiassistenter, en strateg och en inköpskoordinator.

ARBETSBESKRIVNING

Vi söker nu en ekonomiassistent som vill vara med i denna expansiva fas och bidra med ekonomiska kunskaper så att kommunens resurser används på bästa sätt i ett utmanande ekonomiskt läge.

I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta i en stödjande och serviceinriktad grupp. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat leverantörsfakturor, kundfakturor, internkontroll, löpande redovisning, uppföljning och kontroll av taxor samt övriga förekommande administrativa uppgifter. 

Din roll innebär många kontakter via mejl och telefon, både internt och externt, vilket ställer höga krav på servicekänsla och viljan att alltid leverera med hög kvalitet. Du arbetar tillsammans med övriga kollegor inom ekonomiassistentgruppen.  

DIN PROFIL

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent hos oss ser vi att du har ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå eller annan relevant arbetslivserfarenhet. Du har ett stort intresse av att lära dig och utvecklas inom ekonomi. Du har kunskap och förståelse för redovisningsarbete och är bekant med redovisningens begrepp. 

Vi tror att du är en person som är flexibel och anpassningsbar i en föränderlig miljö. Du har en positiv attityd och är engagerad i ditt arbete och din arbetsplats. Ditt sinne för detaljer i kombination med god samarbetsförmåga gör att du kommer att trivas bra i denna roll.

Du är en van datoranvändare och kan snabbt växla mellan olika IT-system. Vi arbetar i Visma, Raindance och Heroma så har du erfarenhet av de systemen så ser vi det som en fördel.

Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift eftersom vi är en viktig servicefunktion till hela organisationen.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ekonomichef Lotta Rengart, 011-15 33 12 eller rekryteringsspecialist Katarina Nyqvist, 011-15 30 10.

Vi gör urval löpande men vi vill ha din ansökan senast den 13 april.


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2022
  • Ansök senast: 13 april 2022

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


21 november 2024