OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i ett värderingsstyrt företag med goda utvecklingsmöjligheter?
Vi söker för vår kunds räkning en ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra. Vår kund är ledande inom sin bransch med kontor i nära anslutning till Mörby Centrum.
Rollen är initialt ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd konsult på Newr och arbeta hos vår kund. Uppdraget startar i maj/juni och pågår under 6 månader. För rätt person finns det möjligheter till förlängning eller anställning hos vår kund.
I rollen som ekonomiassistent kommer du tillhöra ett härligt team på 15 personer där du arbetar med leverantörskontra för flera bolag.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Hantera inkommande fakturor
- Kontering
- Enklare bokföring
- Betalningar
- Avstämningar
- Bokslutsarbete
Vi söker dig
Vi söker dig som har minst 0,5 års men gärna längre erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra. Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller dokumenterad erfarenhet av relevanta arbetsuppgifter. Det är ett stort plus om du tidigare har arbetat i Medius och/eller Dynamics 365 samt har ett generellt systemintresse.
Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Matilda Eldh, matilda.eldh@newr.se, 073 027 96 21.
Om Newr
Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.