OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss på Region Kronoberg får du en arbetsplats där din trivsel, tillväxt och påverkan är i fokus. Tillsammans arbetar vi för att förverkliga visionen om "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Regionservice skapar förutsättningar för Region Kronobergs verksamheter att fokusera på sina kärnuppdrag. Med professionalitet, hjärta och gott bemötande levererar vi ett brett utbud av värdeskapande servicetjänster som möter dagens och morgondagens behov.
Inom verksamheten kund- och verksamhetservice samverkar fem avdelningar med en stark teamanda och totalt 80 engagerade medarbetare. Vi strävar efter att göra vardagen enklare för både medborgare och interna medarbetare genom att tillhandahålla service inom administration, ekonomi, lönehantering och kundservice. Vårt mål är att skapa en kundcentrerad och effektiv verksamhet med hög kompetens och stort engagemang.
Nu söker vi en ekonomiassistent till ett längre vikariat på avdelningen Vårdstöd. Avdelningens uppdrag är att tillhandahålla intern och extern kundtjänst när det gäller patientavgiftsfrågor, handlägga avgiftsärenden samt strategiskt arbeta med avgifter inom hälso- och sjukvård. Avdelningen administrerar även fakturor för köpt vård och EU-vård samt utveckling av taxor och avgifter för hälso- och sjukvård.
ARBETSUPPGIFTER
Hos oss kommer du att ingå i ett kundtjänstteam där ni tillsammans arbetar med att besvara frågor om patientavgifter. Ni ger kundservice till både interna medarbetare och externa kunder, så som patienter och anhöriga, via telefon, e-post och brev. Du administrerar ärenden som avser fakturafrågor, patientbidrag, högkostnadsskydd och patienters rätt till vård mm.
Du blir en viktig del av ett team där ni tillsammans ständigt arbetar med att utveckla vår servicetjänst för att leverera god service till våra kunder.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du är nyfiken och vill gärna lära dig nya saker och har lätt att anpassa dig till förändring. Du är även noggrann, strukturerad och mån om att ditt arbete håller hög kvalitet.
Vi vill att du har gymnasieutbildning och gärna erfarenhet av kundservice och administrativt arbete.
Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Tony Söderena
0470-58 93 04
Verksamhetschef Johan Olehn
0470-58 93 21
Avdelningschef Göran Brentel
0470-58 77 72
Avdelningschef Mikael Ahlgrimm
0470-58 31 08
HR-specialist Elin Nellmo
0470-58 85 24
Avdelningschef Gunilla Löf
0470-58 86 25, 0709-673106
Avdelningschef Daniel Arsunan
0470-58 70 80, 0767-207 980
avdelningschef Linda Svensson
0470-58 71 85
Avd.chef Patienttransporter och förrådsservice Lina Tibbelin
0470-58 20 50
Verksamhetschef Doris Johansson
0470-587738