OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
XL Bygg Hans Anders bedriver bygghandelsverksamhet vid sex anläggningar i södra och mellersta Skåne (Malmö, Skurup, Veberöd, Höör, Ystad & Simrishamn). Vi är ett familjeägt företag som idag drivs av femte generationen och har funnits sedan 1850. Vi är ca 110 anställda och omsättningen 2021 uppgick till 430 mkr.
Vår affärsidé är att leverera byggmaterial med service och kvalitet till byggföretag och privata projektkunder. Med kunnig personal och med produkter från kända leverantörer ska vi vara En riktig bygghandel.
XL Bygg Hans Anders är sedan många år medlem i inköps- och marknadsorganisationen XL-Bygg. XL Bygg är ett servicebolag för ca 60 fristående byggfackhandlare med 80 anläggningar runtom i landet.
ARBETSUPPGIFTER
Är du driven, noggrann och intresserad av ekonomi? Vill du vara en del av vårt härliga gäng? Då kan det vara just dig vi söker till tjänsten som Ekonomiassistent till vår anläggning i Skurup!
Generellt om rollen:
Vi söker nu en Ekonomiassistent med placering på vårt huvudkontor i Skurup. Tjänsten är inriktad främst på leverantörsreskontra men kommer även innefatta en del administrativa inslag. På våra anläggningar har vi en familjär känsla och det är viktigt för oss att detta genomsyras i arbetet; att vi hjälps åt där det behövs.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer bestå av:
• Registrering av leverantörsfakturor
• Matchning av inköpsfakturor mot inköpsorder och kontroll av avvikelser
• Betalning av leverantörsfakturor
• Löpande bokföring/registrering av verifikationer
• Svara i företagets telefonväxel
Arbetstiderna är måndag-fredag på sedvanliga kontorstider men då vi är i bygghandelsbranschen kan viss intern support från ekonomi behövas redan från klockan 7. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker en person med bra energi som har förmåga att bidra till god stämning. Du som är rätt för tjänsten har minst en gymnasieutbildning med inriktning på redovisning eller motsvarande kunskaper genom erfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av leverantörsreskontra och elektronisk fakturering. De system vi använder är Conrab Opto för hantering av leverantörsfakturor, Microsoft Dynamics 365 Business Central för bokning och leverantörsreskontran.
Vi tror att du som är rätt för tjänsten är noggrann, ansvarstagande och har goda IT-kunskaper. Du har lätt för att samarbeta men trivs även med självständigt arbete. Det är även viktigt i rollen att ha en god kommunikationsförmåga samt att ha ett effektivt arbetssätt.
Tjänsten önskas tillsättas omgående, men vi värdesätter högt att hitta rätt person. Om ovanstående stämmer in på dig tar vi gärna emot din ansökan då vi kommer göra urval och intervjua löpande. Notera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökningar hanteras endast via denna länk och inte via mail. För frågor gällande processen är du välkommen att kontakta Evelina Svensson på 0411-53 65 06 eller evelina.svensson@xlhansanders.se.