OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en självständig och erfaren ekonomiassistent för ett konsultuppdrag från mitten på januari och fram till och med augusti under en föräldraledighet. Du kommer att arbeta med helheten inom ekonomiadministration och redovisning.
Vår kund är ett familjeföretag inom detaljhandeln och världsledande inom sin nisch. Tjänsten är placerad i ljusa och fräscha lokaler mitt i Vasastan i Stockholm.
Arbetsuppgifter
I rollen kommer du att arbeta med varierande ekonomiska arbetsuppgifter med fokus på löpande redovisning. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera;
- Löpande bokföring
- Kund- och leverantörsreskontra
- Betalningar
- Avstämningar
- Månadsbokslut
- Moms och skatt
Vår kund arbetar i affärssystemet Navision.
Kvalifikationer
- Gymnasiekompetens, gärna inom ekonomi eller administration
- 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom redovisning
- Erfarenhet av att arbeta självständigt med ekonomiska arbetsuppgifter
- Mycket goda kunskaper i både svenska i både tal och skrift är ett krav
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel) är ett krav
- Det är meriterande om du har arbetat i Navision och Document Capture
Personliga egenskaper
Ordning och reda är viktigt för dig och du trivs med att arbeta strukturerat. Ett krav är att du är självgående, ansvarsfull och trygg i dig själv. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att också vara social, utåtriktad och initiativrik. Du kommer att sitta på ett mindre kontor vilket innebär att du innehar en viktig funktion för alla ekonomiska fråga och måste tycka om att arbeta självständigt. Med fördel har du även ett intresse för mode och sport.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: mitten av januari
- Omfattning: deltid cirka 80%, 6 timmar per dag är att föredra
- Placering: Vasastan Stockholm
Uppdraget är ett konsultuppdrag under perioden mitten på januari och fram till och med augusti under ett föräldravikariat och du kommer att bli anställd hos oss på Andara Group.
Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varför jobba på Andara Group?
Våra kunder brukar beskriva Andara Group som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Group Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Group är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Group är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!