Ekonomiassistent till Vasastan i Stockholm

Ekonomiassistent till Vasastan i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ansvarsfull och noggrann ekonomiassistent till ett IT-bolag med kontor i Vasastan i Stockholm. I rollen arbetar du dels med ekonomiadministration och dels med kontorsadministration. Du kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder daglig variation.

Vår kund är ett framgångsrikt IT-bolag som säljer, implementerar och förvaltar affärs - och butiksdatasystem samt back-end för e-handel. Organisationen är vältrimmad och består av handplockade och certifierade konsulter, utvecklare, supporttekniker, servicepersonal och projektledare. Kulturen är hjälpsam och familjär och drivkraften är att skapa största möjliga nytta för kunderna. På kontoret arbetar 40 kompetenta medarbetare och huvudkontoret ligger vid Norrtull i Stockholm.



Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att fokusera på kund- och leverantörsreskontra samt fakturering och avstämningar. I arbetsuppgifterna ingår även ansvar för kontoret vilket inkluderar en del administrativa arbetsuppgifter såsom kontorsinköp, avtal och kontakt med leverantörer. Du ansvarar också för att arbetet på kontoret fungerar väl och för att trivseln på kontoret bibehålls.

I arbetsuppgifterna ingår:

- Leverantörsreskontra
- Kundreskontra
- Fakturering, påminnelse och kravhantering
- Betalningar
- Avstämningar
- Moms
- Diverse service- och logistikhantering
- Inköp till kontoret
- Avtal gällande kontoret och kontakt med leverantörer
- Assistera VD i diverse administrativa frågor


Som ekonomiassistent rapporterar du till och samarbetar nära företagets CFO. Vår kund arbetar i Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidigare Microsoft Dynamics NAV och Navision).



Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent är att du har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom eller likvärdigt. Du har ett par års erfarenhet av varierat arbete på en ekonomiavdelning och du har erfarenhet av att arbeta med diverse kontorsadministration. Det är meriterande med erfarenhet av Microsoft Dynamics 365 Business Central. God kommunikativ förmåga både i tal och skrift är ett krav.



Personliga egenskaper

Vi söker efter en noggrann och pålitlig person som gillar ordning och reda. Du är stresstålig och gillar att ha många bollar i luften. Som person är du prestigelös, hjälpsam och har stort servicefokus. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. Du har tålamod och kan snabbt skifta fokus mellan olika uppgifter. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att du är öppen, social och trivs i en platt organisation med högt i tak.





Mer om tjänsten

- Tillsättning: start omgående
- Omfattning: heltid
- Placering: Norrtull i Stockholm
- Uppdraget är ett ”hyrköpsuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till kunden om båda parter så önskar


Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Liknande jobb


20 december 2024