Ekonomiassistent till växande entreprenörsbolag!

Ekonomiassistent till växande entreprenörsbolag!

Arbetsbeskrivning

Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du ha ett varierat arbete. Du kommer både stödja och arbeta nära ledningen och ha mycket kontakt med konsulterna som finns i en nationell organisation över hela landet. Du kommer helt enkelt vara en spindel i nätet.

Dina arbetsuppgifter blir i huvudsak följande:

- Leverantörsreskontra inkl. kontering
- Betalningar & avstämningar
- Stöd till konsulterna i kundfakturering & projektadministration
- Personaladministration
- Introduktion av nyanställda och HR-stöd för löpande frågor
- Samordning av våra kontorslokaler och arbetsmiljö på våra olika orter
- Administration av avtal för kund, leverantörer och underkonsulter


Vem söker vi?

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och med några års relevant arbetslivserfarenhet inom området. Du har kunskap om och erfarenhet av processer, verktyg och arbetsmetoder inom ekonomi och HR. Vidare är du systemvan och tekniskt snabblärd med erfarenheter från arbete i Mac-miljö. Vi ser också att du tidigare har arbetat i affärssystemet Maconomy alternativt något snarlikt system som användas av konsultföretag, tex Visma PX. Självklart har du också mycket goda kunskaper i Office-paketet och har förmågan att kommunicera väl både skriftligt och muntligt på svenska.

Utöver detta är det meriterande om du har:

- Erfarenhet av kundfakturor, CRM och generellt HR-arbete
- Vana av distansarbete med kollegor på andra kontor
- Kunskaper i att kommunicera skriftligt och muntligt på engelska


Som person är du handlingskraftig och besitter en social förmåga med hög servicenivå. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du också arbetar effektivt och har lätt för att lära dig och ta till dig ny information.

Ytterligare information

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100 % hos vår kund som sitter centralt i Göteborg. Du kommer att täcka upp för en föräldraledighet, så önskvärt är att du kan starta i början/mitten på november. Uppdraget sträcker sig sedan tom maj 2022.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2021
  • Ansök senast: 27 oktober 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024