OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Veoneer Safety Systems är världsledande inom bilelektroniksäkerhetssystem. Deras syfte är enkelt. Flera tusentals anställda arbetare varje dag för att mildra effekterna av bilolyckor. Nu behöver ekonomiteamet förstärkning och söker därför en Ekonomiassistent till kontoret i Vårgårda. Har du därför erfarenhet av främst kundfordringar och leverantörsfakturering kan du vara den vi söker för tjänsten. Sök idag då tjänsten beräknas tillsättas omgående!
OM TJÄNSTEN
Veoneer Safety Systems söker nu en ekonomiassistent till deras nya Shared Service Center för att stödja deras kundreskontra- och/eller leverantörsreskontrateam för de europeiska företagen. Du kommer tillsammans med ditt team att rapportera till din SSC Group Manager och SSC Manager och säkerställa att du levererar uppsatta mål enligt SLA:s och KPI:s uppsatta för SSC. Du kommer att ansvara för att behandla och verifiera inkommande transaktioner för AR/AP på ett effektivt och korrekt sätt. SSC Europe är en ny enhet på Veoneer och du, tillsammans med ditt team, kommer arbeta med ständiga förbättringar av processer och utveckla tjänsterna för att vara ett verkligt finansiellt kompetenscentrum i framtiden.
Vi tror att du är en person som söker nya spännande utmaningar inom redovisning där du redan har en gedigen baskunskap inom kundreskontra och/eller leverantörsreskontra men är redo att ta nästa steg. Du bör trivas i en komplex och ständigt föränderlig organisation och kunna agera med självförtroende och snabbhet i dina arbetsuppgifter.
Tjänsten är ett konsultuppdrag om minst 6 månader där du anställs hos oss på Academic Work för att sedan arbeta ute hos Veoneer. Det finns viss chans till förlängning av uppdraget. För att vara aktuell för tjänsten behöver du kunna starta omgående!
Du erbjuds
- Ett arbete i en föränderlig och komplex organisation
- Att få ta mycket eget ansvar i din roll
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ta emot, granska och lägga in fakturor i systemen
* Bearbeta, verifiera och stämma av fakturor
* Debitera utgifter genom att analysera faktura/kostnadsrapporter och registrera poster i enlighet med detta
* Uppföljning av felaktig fakturering för att säkerställa att kredit erhålls för utestående PM
* Följ etablerade rutiner för processer
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad universitetsexamen i redovisning, ekonomi eller motsvarande eller en Yrkeshögskole-examen ihop med relevant arbetslivserfarenhet
- Har mycket goda kunskaper i kund- såväl som leverantörsreskontra
- Har mycket goda kunskaper i MS Excel och Office 365
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - krävs i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har
* Tidigare kunskap/erfarenhet av M3, Basware och/eller Hyperion (HFM)
* Kunskap i franska
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Anpassningsbar
Du kommer att ta plats i en föränderlig och komplex organisation med högt tempo vilket ställer krav på att du snabbt kan sätta dig in i arbetet samtidigt som du är inlyssnande och tar egna initiativ i arbetet.
Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231