OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av digitala ekonomiflöden och intresse för ekonomisystem? Är du proaktiv och tålmodig i din problemlösning? Trivs du när du får arbeta i team och använda utveckling och förändring som drivkraft? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Vi erbjuder
Hos oss blir du del av en värdegrundsbaserad verksamhet och ett socialt ekonomiteam bestående av fem personer. Tillsammans arbetar vi i teamet med hela ekonomiprocessen: från löpande bokföring till årsbokslut, ekonomisk planering, uppföljning, analys och prognoser. Däremellan utvecklar och effektiviserar vi våra uppgifter och stödprocesser för att möta de krav som verksamheten och våra lagar och förordningar ställer på oss. Här tror vi på självledarskap och erbjuder våra anställda en god balans mellan arbete och fritid. Självklart är vi digitaliserade och ligger i framkant med smarta arbetssätt och metoder för förenkling och uppföljning.
För att möta alla förväntningar och de spännande utmaningar vi står inför behöver vi nu utöka vårt team med ytterligare en driven och initiativtagande person. Du erbjuds goda möjligheter till egna initiativ för att utveckla både rollen och de processer som ingår i tjänsten, samtidigt som du tillsammans med oss får chansen att främja en mer hållbar framtid.
Rollbeskrivning och arbetsuppgifter
Här arbetar du i rollen som ekonomiassistent med att hantera och utveckla leverantörsreskontran och e-handeln med visst systemansvar. Arbetsuppgifterna innebär att dagligen hantera det löpande arbetet som ingår i leverantörsreskontran, vilket inkluderar att hantera våra leverantörsregister, elektroniska fakturor, utbetalningar, avstämningar samt systemunderhåll i vårt ekonomisystem.
Stort fokus kommer att ligga på utvecklingsarbete inom vår e-handel där det fortfarande finns outnyttjad potential. Det arbetet sker tillsammans med systemförvaltare/redovisningsansvarig. Utöver det förväntas du driva ditt arbete självständigt, men i nära samarbete med dina ekonomikollegor. När du känner dig mer varm i kläderna hos oss och i din roll kommer tjänsten även att innebära ansvar för leverantörsreskontra och systemunderhåll.
Kvalifikationer
Utbildning: Ekonomiutbildning på minst gymnasienivå eller motsvarande utbildning.
Erfarenhet: Vi ser gärna att du har minst 1 års erfarenhet från svensk verksamhet av löpande arbete och digitala ekonomiflöden från ekonomiavdelning eller motsvarade. Du har arbetat i ett ekonomiteam och har erfarenhet av fakturahantering, betalningar och avstämningar.
Kunskaper: Goda kunskaper i Excel.
Meriterande: Erfarenhet av arbete på ett större företag eller myndighet samt erfarenhet av ekonomisystemet Agresso/UBW (Unit4 Business World).
Språkkunskaper: Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Personliga egenskaper
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och vi söker dig som trivs som bäst när du får arbeta i team, samtidigt som du är en självständig person som tar stort ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du vet vad det innebär att jobba mot deadlines, och är bra på att skapa dig en överblick över ditt arbete och planera strukturerat och långsiktigt.
Vidare har du ett intresse för ekonomisystem och som person är du uthållig och tappar inte tålamodet när du stöter på kluriga problem i systemet. Du ser istället möjligheterna till förbättring och proaktivitet och använder det som drivkraft när du serviceinriktat utreder och löser problemen du stöter på.
För att trivas i rollen behöver du ha en prestigelös och flexibel inställning samtidigt som du är kommunikativ och tydlig. Du är inte rädd för att ta kontakt med andra, utan tvärtom så trivs du bra i sociala sammanhang och tar gärna kontakt med både interna och externa personer. Givetvis delar du våra värderingar: respekt, ansvarstagande och mod och lever efter dessa i ditt dagliga arbete.
Placering
Tjänsten är placerad på Ekonomienheten som är en del av Förvaltningsavdelningen i vårt aktivitetsbaserade kontor på Mäster Samuelsgatan 56 i centrala Stockholm.
Anställningsform och tillträde
Tjänsten är en tillsvidareanställning, sex månaders provanställning. Vi önskar att du börjar så snart som möjligt (med hänsyn till eventuell uppsägningstid).
Kontakt
Vill du veta mer (Info om Vinnova och tjänsten) är du välkommen att kontakta ekonomichef Tina Adolfsson via telefon 08-473 31 96 eller e-post tina.adolfsson@vinnova.se eller redovisningsansvarig Lena Almgren via telefon 08-473 30 48 eller e-post lena.almgren@vinnova.se.
Sista ansökningsdag: 2018-09-12