OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
About Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
About the job:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, vilket ger både dig och Waterlogic en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
About the company:
Waterlogic Nordic är en koncern bestående av Waterlogic-bolagen i Sverige, Norge, Danmark och Finland samt de svenska bolagen Escowa AB, Svensk Storköksservice AB, Dalux AB och de norska bolagen Pure Water och Kaffemann. Totalt sysselsätter bolagen ca 300 personer och man är verksamma inom nischen drickvattenlösningar till arbetsplatser samt service och försäljning av utrustning till kommersiella storkök.
Waterlogic Nordic har en mycket solid och långsiktig ägare och man har under ett antal år vuxit med god lönsamhet och förväntas nå en omsättning på cirka 650MSEK under år 2022. Ur ett globalt perspektiv har Waterlogic, sedan starten 1992, vuxit till en progressiv aktör med egna dotterbolag i 17 länder med över 3 000 anställda och i tillägg en kompletterande distribution i över 50 länder.
Förutom organisk tillväxt ligger det också i tillväxtstrategin att förvärva ytterligare bolag inom Norden. Tjänsten är placerad i fina lokaler i Vallentuna.
Tasks and responsibilities:
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta tätt tillsammans med kundreskontrateamet som idag består utav två individer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar utredning av förfallna fakturor, kravhantering, avstämningar och inbetalningar. Du kommer även arbeta med ekonomiska frågor där du för dialog gentemot kunder, fakturapartners, inkasso samt med den interna kundtjänsten.
• Avstämningar, kravhantering och inbetalningar
• Granskning och utredning av förfallna fakturor
• Dialog med kunder
Education, Experience and Personal characteristics:
• Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi / Gymnasieekonom
• Kunskaper inom Excel
• Talar och skriver obehindrat svenska samt har goda kunskaper i engelska
Som person är du nyfiken och du motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Du tycker det är roligt att lära dig nya saker och tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du har en förmåga att tänka och resonera strategiskt och tar itu med problem ur ett teoretiskt perspektiv. Som person är du analytiskt lagd och kan snabbt skapa en förståelse för siffror och se eventuella fel. Vidare är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort.
Other information:
Start: Omgående
Plats: Vallentuna/Norra Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Ekonomi, Ekonomiassistent, Ekonomiadministration, Kundreskontra, Ny exad, Gymnasiekompetens, Student, Norrort, Vallentuna, Stockholm, Heltid,
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund