OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven Ekonomiassistent inom kundreskontra till Willis Towers Watson med start i början av augusti. Bolaget sitter i trevliga lokaler centralt i Stockholm och inom teamet A&S/Billing arbetar idag 4 kollegor. Ekonomiavdelningen präglas av god stämning och det är ?högt i tak?, som ekonomiassistent rapporterar du till gruppchefen. Tjänsten är långsiktig med goda chanser till utveckling inom en spännande och framgångsrik koncern.
Om företaget
Willis Towers Watson är en ledande global riskrådgivare och försäkringsförmedlare. Med historia från 1828 verkar Willis Towers Watson idag på samtliga kontinenter med mer än 39 000 anställda i 120 länder. Våra rådgivare är specialister inom operationella-, lednings-, och personrisker och har erfarenhet från alla branschsegment och verksamhetsområden ? över hela världen. I Sverige har vi varit verksamma sedan 1991 och är idag ca 150 medarbetare fördelade mellan våra kontor i Stockholm (HK), Göteborg, Malmö och Karlstad. Tillsammans med vårt systerföretag Max Matthiessen är Willis Towers Watson nordens största risk- och försäkringsrådgivare
Arbetsuppgifter som Ekonomiassistent
' Kundreskontra
' Fakturering
' Vidarebetalning av premier
' Påminnelser
' Hantering av provisioner
' Löpande bokföring och avstämningar
' Underlag för rapportering
' Kontakt med koncernens internationella nätverk, försäkringsbolag och interna avdelningar
Kvalifikationer för tjänsten
' Minst 2 års erfarenhet från arbete med kundreskontra från ett medelstort/stort bolag
' Bra grundläggande kunskaper inom redovisning
' God systemvana och intresse av system
' Goda Excelkunskaper
' Engelska flytande i tal och skrift
' Gärna erfarenhet från internationell verksamhet.
Personliga egenskaper
Som person är du ansvarsfull och gillar att arbeta i team. Vidare är du flexibel och har förmågan att prioritera ditt arbete på bästa sätt. Det är viktigt att du har en hög serviceförmåga och en ?can do? attityd eftersom tjänsten innebär dagliga kontakter både internt och externt. Vi ser även gärna att du är driven och intresserad av utveckling av processer och system
Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag på heltid med god chans till överrekrytering med placering i centrala Stockholm. Start i början på augusti 2016.
Är du den vi söker?
ANSÖKAN:
EJ REGISTRERAD?- > FYLL I KONTAKTUPPGIFTER
Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: ekwi0616
Frågor besvaras endast via mail av ansvarig konsultchef Erik Eklund på: erik.eklund@academicresource.se
REDAN REGISTRERAD?- > MAILA ANSVARIG REKRYTERARE
Om du tidigare är registrerad (dvs fyllt i dina kontaktuppgifter) och vill söka en ny tjänst ber vi dig att skicka din ansökan till ansvariga rekryterare direkt. Du fyller i rätt referensnamn för tjänsten i ämnesraden i mailet
Sökord: ekonomiassistent ekonom accountant kundreskontra bokföring ekonomi
We take you further
Kontaktpersoner på detta företaget
Admin.assistent Hanan Toutoundji
08-545 539 90
Rekryteringsansvarig Fanny Kjellberg
08-545 539 90
Affärsområdeschef Carin Helander
08-545 539 90
Rekryterare Sanna Löfgren
08-545 539 90