OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Wise Group är en familj av specialistbolag inom rekrytering och konsulttjänster. I vårt gemensamma Shared Service Center stödjer vi våra dotterbolag med hög professionalism och engagemang. Nu hjälper vi på EQonomy som är en av affärsområdena inom Wise Group vår ekonomiavdelning med att finna ytterligare en kollega till reskontragruppen. Du kommer att anställas som ekonomikonsult via EQonomy och vara uthyrd till Wise Group. Uppdraget förväntas pågå i minst sex månader. Efter sex månader ges möjlighet till anställning i Wise Group. Arbetstiden är heltid.
Vi sitter i nyrenoverade House of Wise på Östermalm i centrala Stockholm. På reskontran arbetar fyra personer och du kommer att rapportera till vår Reskontrachef.
Wise Group AB är en expansiv koncern och du kommer som ekonomiassistent hantera hela flödet i kund- och leverantörsreskontran för några av koncernens bolag, samt ha ett nära samarbete med redovisningsgruppen.
Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är:
· Kundreskontraarbete
· In – och utbetalningar
· Påminnelse och inkassohantering
· Avstämningar av balanskonton
· Avstämningar vid bokslut
· Leverantörsreskontraarbete
· Kontering och hantering av leverantörsfakturor i fakturasystemet Centsoft
· Leverantörsbetalningar
· Support till verksamheten internt
Din bakgrund
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och med kund- och leverantörsreskontra. Du har goda kunskaper i hela Officepaketet med fokus på Excel samt god förståelse av flödet på en ekonomiavdelning. Har du tidigare arbetat i Navision ser vi det som ett starkt plus. Du får gärna ha ett systemintresse då man sitter i flera olika system och arbetar. Att du gillar att utveckla processer och bidra till ett bra arbetssätt i teamet ser vi som en självklarhet. God förståelse av engelska i tal och skrift är önskvärt.
Som person är du glad, driven och positiv. Det är viktigt att du trivs i ett tillväxtbolag med föränderlig miljö och expansion och tycker om att dels ha ett eget ansvarsområde men också vara en del av en grupp. I rollen som ekonomiassistent är du noggrann och strukturerad samt mycket lösningsorienterad.
Sök idag!
Har du frågor om rollen kontakta gärna mig Iren Sayar iren.sayar@wise.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!