Ekonomiassistent till Yrkesakademin

Ekonomiassistent till Yrkesakademin

Arbetsbeskrivning

Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
Yrkesakademin är en av Sveriges ledande leverantörer av yrkesutbildning. Vi har varit verksamma i branschen sedan 1997. Vi bedriver utbildning inom transport, entreprenad, teknik och serviceyrken. Uppdragsgivare är främst statliga myndigheter och kommuner men vi riktar oss även till företag och privatpersoner. Vår verksamhet sträcker sig från Lappland till Skåne med omkring 500 anställda fördelade på ett 60-tal orter.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos Yrkesakademin blir du en del av ekonomiavdelningen där du får en stimulerande utmaning med ett brett kontaktnät och samarbete med olika delar inom bolaget samt externa leverantörer och kunder.

I din roll som ekonomiassistent i reskontragruppen kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av:

• Hantering av leverantörsreskontraflödet från ankomstregistrering till betalning
• Support och stöd till verksamheten i konteringsfrågor och övriga ekonomirelaterade frågor
• Delaktig i månadsbokslut i delar som rör leverantörsreskontran
• Kundfakturering samt underhåll av kundreskontra och kundregister
• Mail- och posthantering

Uppdraget är tillsvidare på huvudkontoret i Falun med start omgående. Du blir först anställd av Clockwork i 6 månader sedan fortsätter anställningen hos kund.


Din profil
Som person är du positiv, driven och noggrann. För att trivas i tjänsten söker vi dig som är strukturerad och reflekterande i ditt arbete. Du har bra samarbetsförmåga och kan samtidigt söka information självständigt och ta eget ansvar för ditt arbete. Vidare är du lösningsorienterad med god systemvana, positiv till digitalisering samt trivs med rutinuppgifter. Du har med fördel en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller erfarenhet från liknande arbete.

Ansökan
Sök tjänsten via vår hemsida www.clockworkpersonal.se så snart som möjligt då vi kallar in kandidater löpande på intervju under ansökningsperioden. Tillsättning kan ske innan annonstiden löpt ut. För mer information är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Emil Andrén(emil.andren@clwork.se).

Kontaktpersoner på detta företaget

Angelica Carlsson
0733512704
Jan Johansson

Anders Hultgren
0733512701
Jan Johansson
0733512702
Jan Johansson
0733-512702
Petter Myhlback

Petter Myhlback
0733-512703
Petter Myhlback

Angelica Carlsson

Helena Lundqvist Cabrera

Sammanfattning

Besöksadress

Stigaregatan 7, Falun
None

Postadress

Stigaregatan 7
Falun, 79160

Liknande jobb


21 november 2024