OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största HR-partner.I Sverige har vi ca 60 kontor och 5000 anställda.Adeccos globala huvudkontor ligger i Schweiz och den totala omsättningen ligger på ca SEK 170 miljarder.Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions.Adecco är auktoriserade.Till vår uthyrningsverksamhet söker vi nu en ekonomiassistent för ett längre uppdrag. löpande redovisning - moms - skatter - avstämningar - bokslutsarbete - koncernrapportering - deklarationer - dokumentation Kvalifikationer Vi söker dig som är nyutexaminerad civilekonom, alternativt gymnasieekonom med några års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter på ekonomiavdelning.Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.Ett krav är att du behärskar officepaketet, främst Excel.Personliga egenskaper Du tycker om att arbeta med siffror, är noggrann och har ett gott ordningssinne.Du har en utpräglad känsla för service, god samarbetsförmåga och initiativtagande. Vad erbjuder Adecco dig?Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till jobb som ofta aldrig kommer ut på den öppna marknaden.Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät.Intresserad?Har annonsen fångat ditt intresse så är du välkommen att söka tjänsten med bifogat CV på: www.adecco.se Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.