OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Patrix AB grundades 1992 och utvecklar programvara som används inom patent-/varumärkesbranscherna.Huvudkontoret finns i Göteborg och vi har dotterbolag i USA, anställda i Frankrike, Holland, Luxemburg och Tyskland och vi jobbar nästan uteslutande kunder, leverantörer, kollegor utanför Norden.
Vi behöver förstärka med en ekonomiassistent
Arbetsuppgifter:
- Kund och leverantörsreskontran i två bolag (bokning av fakturor och betalningar)
- Avstämning av inkommande leverantörsfakturor för vår förnyelse avdelning (mot prislistor m m)
- Hjälpa till med "arkivering" av nya avtal gällande tex försäkringar, leverantörer m m
- Så småniningom ansvara för inventarieförteckningen
Profil:
- Noggrann
- Stresstålig
- Datavana
- Öppen för att ta större och större ansvar
- Lättlärd
- Beredd på att "hugga in" där det kan behövas (telefoner, kontoret m m)
- Vana från valutahantering i bokföring
- Körkort (tillgång till bil ej nödvändig)
- Engelska, ytterligare språk en värdefull merit
- Önskvärt - vana från Hogia ekonomi