OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en problemlösare som är intresserad av att lägga 8 timmar i veckan på att jobba med reskontra hos vår kund? Känner du dig trygg i din egen kunskap och din förmåga att hantera fakturor? Då kan det här vara uppdraget för dig!
Beskrivning
Perido söker en ekonomiassistent år vår kund. Kunden är ett välkänt byggföretag med kontor i utkanten av centrala Stockholm. Uppdraget är på ca 8 timmar i veckan, och vi ser helst att du kan jobba på torsdagar.
I denna meriterande roll som ekonomiassistent jobbar du framför allt med fakturering på leverantörs- och kundreskontra. Här får du användning för din disciplin och din vilja att utvecklas inom området då du bland annat hanterar leverantörsfakturor, tar ut betalningsförslag, fakturerar storkunder, sköter kundinbetalningar och jobbar med stansarbete.
Detta uppdrag passar dig som just nu studerar ekonomi med redovisningsinriktning eller som åtminstone har ett stort intresse för reskontra och dess system. Du är en noggrann och strukturerad person som ser detta jobb som en utmärkt möjlighet att lära dig mer! Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil
-Relevant pågående ekonomiutbildning
-Meriterande med erfarenhet från liknande arbete
-Vana av att arbeta i Microsoft Office
-Du uttrycker dig väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag med tillträde omgående, timanställning (ungefär 8 timmar veckan). Uppdraget pågår i åtminstone 1 år.
Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer
9670DB
Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se