OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i början av din karriär inom ekonomi och är redo för ett nytt spännande uppdrag på Euromasters huvudkontor i Varberg?
Om vår kund
Euromaster AB, som är ett helägt dotterföretag i Michelinkoncernen, är Europas största däckkedja med över 2400 serviceverkstäder i 17 länder. Med djup kunskap, stort engagemang och ett heltäckande produkt-, tjänst- och serviceerbjudande kring däck- och fordonservice kan företaget erbjuda lösningar för alla kunder liten som stor. Bolaget är marknadsledande på B2B kunder och flertalet av det största företagen i Sverige har valt Euromaster som tjänsteleverantör inom däck och fordonservice. Med en tydlig miljöprofil har Euromaster även en regummeringsfabrik för återvinning av lastbilsdäck.
Bolaget har 80 års erfarenhet i branschen, finns på över 100 orter i Sverige i ett nätverk med av 130 verkstäder, 450 anställda och en omsättning om 1,3 miljarder. Euromaster har sitt svenska huvudkontor i Varberg
Dina arbetsuppgifter
På Euromasters ekonomiavdelning kommer du tillhöra teamet på Kundreskontra-avdelningen som arbetar med support mot Euromasters företagskunder och verkstäder.
Arbetsuppgifterna på avdelningen är tillexempel:
- Kundsupport gällande fakturafrågor
- Fakturering och matchning av kundinbetalningar
- Påminnelsehantering och bevakning av obetalda kundfordringar
- Kreditbedömning och kundupplägg
- Löpande bokföring och månadsavstämningar
Din profil
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom ekonomi. Vi ser med fördel att du även har en Högskole- / Universitet- eller Yrkeshögskoleexamen med inriktning på ekonomi.
Den här rollen passar dig som har ett naturligt siffersinne och trivs med att hitta lösningar på de problem som du stöter på. Att få möjlighet arbeta med ett flertal kontaktytor såväl internt som externt är något som vi tror tillgodoser din sociala kompetens. För dig är det viktigt att ditt arbete blir rätt och du förstår vikten av att vara noggrann i ditt arbete utan att det hindrar din effektivitet. Du har en bra systemvana och upplever att du har lätt för att sätta dig in i olika system. Grundläggande kunskaper i Excell sedan tidigare är ett krav för tjänsten.
Då support kan ges både på svenska och engelska så behöver du behärska båda språken i tal och skrift.
Uppdraget är på 100% och uppdragsstart är i januari månad. Uppdraget sträcker sig till efter sommaren 2022 med goda chanser till förlängning. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka din ansökan redan idag.
Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emelie Lindskog, emelie@effektiv.se eller Ingrid Törngren, ingrid@effektiv.se
Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
För den här tjänsten kommer du vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med chans till förlängning.